پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/26 14:37
کد خبر: 10610

ترکیب احتمالی استقلال در نبرد شش امتیازی

ممکن است استقلال در دیدار فردا شب با سیستم جدیدی پای به زمین مسابقه بگذارد.

به گزارش رصد ورزشی : در رقابت های هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر، فردا دو تیم صنعت نفت و استقلال در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می روند. صنعت نفت در 4 دیدار گذشته اش، موفق به کسب 7 امتیاز شده، اما استقلال در همین تعداد بازی، موفق به کسب تنها 2 امتیاز شده است. صنعت نفت روی کاغذ هنوز شانس کسب سهمیه لیگ برتر را دارد و استقلال نیز برای دورنشدن از مدعیان کسب سهمیه، باید با دست پر از برزیل ایران برگردد. 


 در تمرینات دو روز اخیر استقلال، بیشتر بازیکنان این تیم حاضر بوده اند و دست فرهاد مجیدی برای این دیدار بازتر از قبل است، هر چند برای این دیدار نیز بازیکنانی نظیر عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ و مسعود ریگی به دلایل مختلف غایب هستند.


نکته ی مبهم در خصوص استقلال، انتخاب سیستم این تیم برای دیدار فردا شب است. استقلال در 3 بازی ابتدایی لیگ تحت هدایت استراماچونی، با سیستم 442 به میدان رفت و در هفته ی چهارم و دربی پایتخت، به یکباره سیستم تیمش را به 352 تغییر داد و استقلال در باقی بازیهای این فصلش در هر سه تورنمنتی که حضور دارد، با همین سیستم به بازی پرداخت. با جدایی استراماچونی و آمدن مجیدی، آبی های پایتخت بازهم این سیستم را ادامه دادند تا اینکه در بازی قبل مقابل تراکتورسازی، بالاخره مجیدی دست به تغییر چیدمان تیمش زد و در نیمه ی دوم شاگردانش را با سیستم 442 روانه ی زمین کرد. 


با این تفاسیر، به نظر می رسد مجیدی فردا شب نیز از خیر سیستم 352 بگذرد و با یک تغییر بزرگ در چیدمان شاگردانش، تیمش را روانه ی جدال حساس با صنعت نفت کند. با فرض بر اینکه مجیدی تیمش را با سیستم 442 روانه ی زمین کند، چه بازیکنانی در ترکیب استقلال حضور خواهند داشت؟


درون دروزاه ی استقلال تنها جای غیرقابل بحث است. چرا که حسین حسینی قطعا فردا سنگربان شماره یک استقلال خواهد بود. 


در خط دفاع، مجیدی دو انتخاب می تواند پیش روی داشته باشد. محتمل ترین ترکیب خط دفاعی استقلال، حضور روزبه چشمی در کنار محمد دانشگر است. زکی پور در سمت چپ خط دفاعی و وریا غفوری نیز در سمت راست استقلال انجام وظیفه خواهد کرد. دومین گزینه ی پیش روی مجیدی، حضور طاهرخانی در کنار دانشگر در خط دفاعی است که آن زمان روزبه چشمی یک خط جلوتر و در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته شود که احتمال آن پایین است.


با فرض حضور چشمی در خط دفاعی، فرشید باقری در کنار علی کریمی در خط هافبک استقلال خواهند ایستاد، فرشید اسماعیلی در سمت چپ و رضاوند در سمت راست خط هافبک استقلال به کار گرفته خواهند شد و شیخ دیاباته و قایدی، مهاجمین مجیدی در مقابل خط دفاع نفت خواهند بود.


گزینه ی بعدی که مجیدی ممکن است تیمش را با آن ارنج کند، استفاده از سیستم 3-3-4 است. سیستمی که مجیدی در فصل قبل و پس از آمدن به جای شفر، از آن بهره برد.


در این صورت خط دفاع استقلال دست نخورده خواهد بود. حسینی درون دروازه می ایستد، دانشگر و چشمی زوج خط دفاعی استقلال را تشکیل می دهند. زکی پور تنها گزینه ی سمت چپ خط دفاعی آبی پوشان است، وریا غفوری نیز همچون سابق در سمت راست استقلال بازی میکند. علی کریمی میانه ی میدان را در دست خواهد گرفت. رضاوند و فرشید اسماعیلی دو پیستون تیم فرهاد در دو جناح خواهند بود و شیخ دیاباته و ارسلان مطهری، دو مهاجم نوک آبی های تهران خواهند بود که مهدی قایدی به عنوان مهاجم کاذب، پشت سر این دو بازی خواهد کرد. 


به هر حال، برای فهمیدن این سوال جذاب که فرهاد تیمش را با چه سیستمی و با چه نفراتی به جدال با نفت آبادان خواهد فرستاد، باید یک روز صبر کرد تا فهمید مجیدی در این بازی حساس، سیستم جدیدی را روی تیمش امتحان خواهد کرد یا خیر؟

 

 

منبع : ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jkle2