پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/22 12:12
کد خبر: 10520

جزئیات ایمیل خبرساز استقلال به استراماچونی

​هنوز برای هواداران استقلال، معمای جدایی استراماچونی حل نشده است و به همین دلیل است که هنوز ماجراهای مربوط به او بازخوانی می‌شود.

 امروز صبح گزارشی درباره ماجرایی که در ایمیل باشگاه استقلال استراماچونی را عصبانی کرد نوشتیم و البته ظاهرا نمی دانیم این اتفاق عمدی بوده یا نه اما در هر دو صورت باعث عصبانیت استراماچونی شده است. درباره ایمیل آخری که باشگاه استقلال خطاب به سرمربی سابقش زده روایات متعددی وجود دارد. از دید روزنامه ایران‌ورزشی، لحن و ادبیات این نامه، نامناسب و حتی توهین آمیز بوده و به همین دلیل استراماچونی تصمیم گرفت که دیگر به ایران برنگردد.

نکته عجیب این ایمیل، ساعتی بود که باشگاه استقلال به عنوان مهلت نهایی مربی ایتالیایی برای پاسخ نهایی‌اش به باشگاه ثبت کرده بود. ساعت 23.39 اول ژانویه 2020 و اینکه چرا این ساعت برای پاسخ نهایی استراماچونی انتخاب شده، باعث به وجود آمدن گمانه‌زنی‌های مختلفی شد و کار به جایی رسید که در فضای مجازی، چنین ساعتی را استراتژی مدیران استقلال و حتی وزارت ورزش برای برنگرداندن مربی ایتالیایی به ایران قلمداد کردند.

البته مدیران وقت باشگاه عقیده دارند که ساعت درج شده در این ایمیل حاصل یک اشتباه تایپی بوده و باشگاه استقلال از استراماچونی خواسته بود تا ساعت 23.59 دقیقه اول ژانویه پاسخ نهایی‌اش به باشگاه را ارسال کند منتهی اشتباه تایپی باعث شده که ساعت 23.59 تبدیل به 23.39 شود. اینکه چطور 59 به 39 تبدیل شده و کسی متوجه نشده هم در نوع خودش جالب است. چرا باید متن نهایی چک نشود و گاف ساعت به استراماچونی و وکلایش ارسال شود؟ اشتباه تایپی از اشتباه تایپی گذشته و به یک گاف تبدیل شده است. هر چند اشتباه تایپی در فوتبال ایران امری عادی است.

آیا ادبیات ایمیل توهین آمیز بوده؟

در پاسخ به این سوال باید گفت ادبیات هر نامه‌ای ساختار مخصوص به خودش را دارد. البته اگر متن و لحن نامه را هم نامناسب در نظر بگیریم مساله اینجاست که در ابتدای نامه به مربی ایتالیایی تبریک سال نوی میلادی گفته شده و در انتهای نامه از همکاری و توجه او تشکر شده است. خبرنگار فوتبالی با یک کارشناس زبان انگلیسی درباره این نامه صحبت کرد که طبق نظر او، این نامه زیاد هم توهین آمیز نبوده هر چند لحنی که داشته به نظر می رسد در پاسخ به نامه وکیل استراماچونی بوده چرا که استراماچونی هم احتمالا ساعت و زمان برای باشگاه استقلال تعیین کرده بود.

ایمیل بعد از جلسه با وزیر

درباره اینکه این نامه با دستور چه کسی نوشته شده، گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته است. در فضای مجازی گفته شده که این نامه با دستور شخص وزیر ورزش نوشته شد است. ادعایی که می‌توان آن را طور دیگری نوشت. طبق آخرین جستجوهای فوتبالی، اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست وقت استقلال، بعد از جلساتی که در دوحه به همراه تیم مذاکره کننده با وکیل و مدیر برنامه‌های استراماچونی داشته، در بازگشت به تهران به وزارت ورزش می‌رود تا در جلسه‌ای با حضور سلطانی‌فر آخرین وضعیت استراماچونی را بررسی کند. در حاشیه آن جلسه، امیرحسین فتحی- که در آن مقطع از مدیرعاملی استقلال استعفا داده بود و فقط عضو هیات مدیره باشگاه بود- با توجه به تسلطی که به زبان انگلیسی دارد، این ایمیلی را تنظیم می‌کند و به استراماچونی مهلت می‌دهد تا پاسخ نهایی‌اش را بدهد. البته اشتباه تایپی متعلق به فتحی نبوده بلکه دبیرخانه باشگاه در تنظیم این نامه اشتباه تایپی مرتکب شده است. بقیه ماجرا را هم که می‌دانید و بارها و بارها به آن اشاره شده است. اینکه قرارداد استراماچونی طبق ادعای فتحی توسط معاون اسبق باشگاه استقلال و با هماهنگی با کارمند بخش نقل و انتقالات سازمان لیگ، در یکی از رسانه منتشر شد و در نهایت استراماچونی با عصبانیت هر چه تمام تر به وکیلش اعلام می کند که به دلیل انتشار قرارداد، دیگر حاضر به مذاکره نیست.

 

 

منبع: فوتبالی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wy8x2