پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/14 14:26
کد خبر: 10227

واکنش پزشک استقلال به اتهامات افاضلی

​پزشک باشگاه استقلال گفت: سرمربی پارس جنوبی به من تهمت زده و باید در مراجع قضایی پاسخ بدهد که حق این کار برای من و باشگاه محفوظ است.

کاوه ستوده درباره ابتلای چند بازیکن و عضو تیم فوتبال استقلال به ویروس کرونا اظهار داشت: برنامه‌ای که کادر پزشکی استقلال دارد، انجام تست‌ها قبل و بعد از بازی‌هاست. ما در سفر قبلی به اهواز تست گرفتیم و در برگشت هم تست دادیم که منفی بود، اما در روند تمرینات دیدیم که تعدادی از بازیکنان روند همیشگی را ندارند و ناراحت هستند که مجدداً تست گرفتیم. بر همین اساس تیمی پزشکی از بیمارستان مسیح دانشوری آمد و تست گرفت که از نوع PCR بود. جواب اولیه حاکی از مثبت بودن تست هشت نفر بود. در مرحله دوم هم تست پنج نفر دیگر مثبت شد. ما امروز به فرودگاه رفتیم، اما با توجه به تست دوم برگشتیم.

وی درباره قانون تعداد مبتلایان به کرونا به منظور لغو یک دیدار عنوان کرد: قانون می‌گوید اگر 25 درصد از لیست ارسالی یک تیم دچار بیماری باشد، تیم به قرنطینه می‌رود و ما الان بیشتر از 25 درصد مبتلا به کرونا داریم.

پزشک تیم فوتبال استقلال درباره صحبت‌های هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی جم گفت: افاضلی به من تهمت زده و گفته است سهامدار فلان بیمارستان هستم که اعضای تیم آنجا تست کرونا داده‌اند. او باید در مراجع قضایی پاسخ بدهد که حق این کار برای من و باشگاه محفوظ است. ما از این نظر که شبهه ایجاد نشود، تمام این مسائل را پیش‌بینی می‌کنیم و به همین دلیل از یک گروه و مکان اصلی استفاده می‌کنیم. سیاست پزشکی باشگاه این است که مو لای درز این مسائل نرود و ابهامی وجود نداشته باشد.

ستوده درباره استقلالی‌های مبتلا به کرونا گفت: 10 بازیکن بزرگسال کرونا گرفته‌اند که ممکن است به 11 برسد. دو نفر از تیم امید و 2 نفر هم از کادر تیم که ممکن است بیشتر هم شود.

وی تصریح کرد: اگر ما پیش از این می‌گفتیم که لیگ شروع نشه، به دلیل بود که زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. اوایل خرداد این مسائل را گفتم که آیا فکر پروازها، هتل‌ها و دیگر مسائل را فکر می‌کنید؟ ما همه پروتکل‌های اجرایی به لحاظ فردی و ... را انجام دادیم و شاید هم بیش از حد رعایت کردیم و به بازیکنان سخت گرفتیم. ما تمام وظایف خود را انجام دادیم. فکر می‌کنم بد رفتن به اهواز یک استارتی برای ابتلای بازیکنان به کرونا بود و به همین دلیل هم آزمایش مجدد دادیم. ما فواصل اجتماعی را رعایت کردیم و شیلد و ماسک و تونل ضدعفونی، جدا سازی رختکن و کارهایی که از دست‌مان برمی‌آمد و در پروتکل بود، انجام دادیم.

وی در پایان گفت: مهم این است که صداقت واقعی وجود داشته باشد و اگر تست مثبتی می‌بینیم اعلام کنیم. همچنین باید بگویم که من سهامدار هستم، ولی اعضای تیم در آن بیمارستان تست ندادند.

 

 

منبع: تسنیم 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/489ol2