پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/07 00:13
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 36012

کالری کره بادام زمینی و مضرات آن

کره معمولی و کره بادام زمینی وعده های غذایی هستند که به طور گسترده توسط مردم در سراسر جهان استفاده می شود. هر دو نوع کره از نظر محتوای غذایی متفاوت هستند.

کره معمولی و کره بادام زمینی وعده های غذایی هستند که به طور گسترده توسط مردم در سراسر جهان استفاده می شود. هر دو نوع کره از نظر محتوای غذایی متفاوت هستند. در حالی که کره معمولی از شیر تهیه می شود ، کره بادام زمینی از بادام زمینی بو داده تهیه می شود. البته شما باید از تازگی و خالص بودن آن مطمئن باشید. شما با دستگاه کره گیر خانگی میتوانید خودتان کره بادام زمینی خالص تولید نمایید.

 

محتوای کالری:

هم کره معمولی و هم کره بادام زمینی از نظر ارزش غذایی متفاوت است. مطالعات نشان داده است که 100 گرم کره معمولی معادل 720 کیلو کالری انرژی است.  از سوی دیگر، 100 گرم کره بادام زمینی نزدیک به 520 کیلوکالری انرژی دارد.  بنابراین، از نظر محتوای انرژی، کره معمولی تا حد زیادی برنده آن است.

محتوای چربی:

میزان چربی هر دو کره به طور قابل توجهی متفاوت است. 100 گرم کره معمولی دارای محتوای چربی 81 گرم است. همان 100 گرم کره بادام زمینی 50 گرم چربی دارد. بنابراین، به وضوح مشهود است که مصرف کره بادام زمینی وقتی صحبت از مصرف کمتر چربی می شود، منطقی تر است.

محتوای پروتئین :

هنگامی که سطوح پروتئین مقایسه شد، مشخص شد که یک وعده کلی از 100 گرم کره معمولی تنها 1 گرم پروتئین می آورد در حالی که همان وعده کره بادام زمینی 25 گرم پروتئین می آورد. از نظر محتوای پروتئین نیز، کره بادام زمینی به عنوان یک برنده واضح است.

با توجه به واقعیت فوق، ممکن است به نظر برسد که مصرف کره بادام زمینی یک ایده عالی است، اما چیزی بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد:

کره بادام زمینی حاوی چربی های امگا 6 است که به دلیل کمک به التهاب، بسیار ناسالم در نظر گرفته می شود. مصرف بیش از حد امگا 6 می تواند منجر به افسردگی ، چاقی ، بی حالی و غیره شود. از آنجایی که بادام زمینی یک اتصال زمینی دارد، اغلب مشخص شده است که کره بادام زمینی حاوی مایکوتوکسین هایی است که در نهایت برای بسیاری به یک خطر برای سلامتی تبدیل می شود. مایکوتوکسین ها نیز مسئول آلرژی های غذایی هستند.

بادام زمینی

آیا کره بادام زمینی برای شما مفید است؟

برخی از فواید بالقوه کره بادام زمینی برای سلامتی وجود دارد، به خصوص اگر محصولی با کیفیت بالا و بدون مواد افزودنی مانند شکر، نمک یا مواد نگهدارنده مصرف کنید.

1. سیری را بهبود می بخشد

از آنجایی که پروتئین، چربی و فیبر را فراهم می کند، بادام زمینی و سایر آجیل ها به بهبود سیری کمک می کنند، بنابراین ممکن است پس از خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده با کره بادام زمینی، برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. زمانی که کره بادام زمینی در حد اعتدال مصرف شود، ممکن است از کاهش وزن و حفظ وزن حمایت کند.

یک بررسی منتشر شده در  مجله تغذیه نشان داد که وقتی آجیل در رژیم غذایی بزرگسالان گنجانده شد، کاهش وزن را بهبود بخشید.

2. سرشار از ریزمغذی ها

کره بادام زمینی طیفی از ریز مغذی ها را فراهم می کند که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. این منبع خوبی است برای:

  • منگنز
  • منیزیم
  • فسفر
  • نیاسین
  • ویتامین B6
  • فلز روی
  • فولات
  • ویتامین E

این ویتامین ها و مواد معدنی از سلامت قلب و عروق حمایت می کنند، التهاب را کاهش می دهند، سلامت استخوان ها را تقویت می کنند و از عملکرد شناختی سالم حمایت می کنند.

به عنوان مثال، منیزیم به حمایت از فشار خون سالم، کاهش یا پیشگیری از میگرن، تسکین علائم PMS و عادی سازی سطح قند خون کمک می کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نیاسین یا ویتامین B3 به پیشگیری از بیماری هایی مانند کلسترول LDL بالا، آرتریت و دیابت کمک می کند

بادام زمینی

3. منبع خوب پروتئین

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی بدنسازی می‌کنید یا ورزش منظمی انجام می‌دهید، دریافت مواد با پروتئین بالا در وعده‌های غذایی‌تان در هر روز مهم است. کره های آجیل یکی از بهترین غذاهای گیاهی برای افزایش سریع پروتئین قبل یا بعد از تمرین هستند.

تغذیه کره بادام زمینی همچنین منبع کالری یا انرژی است که بدن از آن برای تامین انرژی در طی یک جلسه شدید استفاده می کند. از کره گیر بادام زمینی میتوان برای تهیه بادام زمینی استفاده کرد. برای خرید مطمئن میتوانید از شرکت های بکردانه ، اصفهان صنعت ، اسوه و گروه صنعتی بتین مراجعه نمایید.

پروتئین های گیاهی علاوه بر فوایدی که برای سلامتی برای ورزش و ریکاوری عضلات دارند، به محافظت از ما در برابر بیماری های قلبی، کاهش التهاب، کمک به کاهش وزن و افزایش طول عمر کمک می کنند.

4. به مدیریت قند خون کمک می کند

یک مطالعه در سال 2021 منتشر شده در مجله علوم تغذیه نشان داد که در میان بزرگسالان دارای اضافه وزن پیش دیابتی، یک میان وعده مبتنی بر آجیل جایگزین سالم تری برای محصولات مبتنی بر غلات با همان کالری است.

بر اساس این مطالعه، محصول مبتنی بر آجیل حتی در بزرگسالان پرخطر، دارای اضافه وزن و پیش دیابت، پاسخ گلیسمی کمتری را ایجاد می کند.

مضرات کره بادام زمینی

در حالی که خوردن کره بادام زمینی در حد اعتدال فوایدی برای سلامتی دارد، اما قبل از آماده کردن قاشق، نکات منفی نیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. در اینجا خلاصه ای از معایب احتمالی آورده شده است:

1. چربی زیاد امگا 6

برای شروع، اکثر ایرانی ها در رژیم غذایی روزانه خود مقدار زیادی چربی امگا 6 دریافت می کنند و اسیدهای چرب امگا 3 کافی ندارند. به یاد داشته باشید، چربی های امگا 3 به کاهش التهاب کمک می کنند، در حالی که بسیاری از چربی های امگا 6 باعث التهاب می شوند.

کره بادام زمینی سرشار از چربی امگا 6 و چربی امگا 3 کم است، بنابراین می تواند باعث ایجاد نسبت نامتعادل شود، به خصوص اگر بیش از حد مصرف شود.

علاوه بر این، بسیاری از چربی های امگا 6 می توانند در موارد زیر نقش داشته باشند:

  • آسم
  • دیابت نوع 2
  • چاقی
  • سندرم روده تحریک‌پذیر
  • سندرم متابولیک
  • دژنراسیون ماکولا
  • و بیشتر

2. بادام زمینی اغلب حاوی کپک است و باعث آلرژی می شود

موضوع دوم این است که بیشتر بادام زمینی ها روی زمین کشت می شوند. آنها بسیار مرطوب می شوند و بسیاری از آنها حاوی مایکوتوکسین یا کپک هستند  و کپک همچنین منجر به سایر مشکلات سلامتی می شود.

وجود کپک یکی از عواملی است که باعث ایجاد حساسیت غذایی یا واکنش های ایمنی التهابی ناشی از این نوع غذاها می شود.

3. کالری و چربی بالایی دارد

کره بادام زمینی که روی یک سیب یا نان جوانه زده است، یک میان وعده سالم در نظر گرفته می شود، اما فقط زمانی که به مقدار کمتری پایبند باشید و از مارک با کیفیت بالا استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دو قاشق غذاخوری بیش از 180 کالری دارد، بنابراین یک میان وعده سریع می تواند بدون اینکه متوجه شوید به یک لحظه پر کالری تبدیل شود.

برای خرید دستگاه کره گیر، دستگاه ارده گیر و دستگاه شالی کوبی با بهترین قیمت و ضمانت کتبی میتوانید به گروه بازرگانی بتین مراجعه نمایید. برای تماس با ما با شماره های زیر تماس بگیرید :

۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

۰۹۱۳۰۰۰۰۳۱۴

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwd66