پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/23 06:51
مس پرس
کد خبر: 39450

مسیر نوآوری و فناوری در شرکت مس باز شده است

رییس مرکز نوآوری مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید کرد که مسیر نوآوری و فناوری در شرکت ملی صنایع مس ایران باز شده است

به گزارش مس پرس،دکتر بابک حمیدیان رییس مرکز نوآوری مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه اینوتکس 2023 گفت: یکی از مسائل بزرگ کشور این است که صنایع مادر ما در کشور نیازمند تغییر و تحول همزمان با شرایط تغییرات و تحولات در کشور هستند.

وی افزود: صنعت مس از قدیمی‌های صنایع کشور است و تاثیر زیادی در اقتصاد کشور دارد و خوشبختانه مسیر استفاده از نوآوری و فناوری در صنعت مس باز شده و با راه‌اندازی صندوق cvc روی این موضوع کار می‌شود و نشان می‌دهد که آرام‌آرام حلقه‌های مسیر نوآوری در حال شکل گرفتن است.

وی بیان کرد: تمرکزی که مجلس دارد بر روی نوآوری بخش عمومی است تا فرآیند زیرساخت های نوآوری را در دستگاه‌های حاکمیتی فراهم کنیم.

وی افزود: صنعت مس توسط نوآوری توانسته در بسیاری از مسایل روی پای خود بایستد اما ایجاد بستر نوآوری در این صنعت و صنایع دیگر ضرورت دارد.

مس باید وارد زنجیره پایین‌دستی شود

مدیر دفتر انرژی صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر توجه به صنایع پایین‌دستی در صنعت مس تاکید کرد.

حبیب‌الله ظفریان در بازدید از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس اظهار کرد: فضای نوآوری در کشور فضای نوپایی است که باید حمایت شود و انتظار از صنایع پتروشیمی و فولاد و غیره این است که سرمایه‌گذاری کنند تا در حوزه نوآوری پیش بروند.

وی افزود: صنعت مس یکی از صنایع پایه و مادر کشور است.

وی افزود: ما مسئله‌ای که در صنایع مس، فولاد و صنایع توسعه‌یافته مبتنی بر انرژی داریم این است که باید این صنایع را وارد چرخه و زنجیره پایین‌دستی کنیم تا محصول با ارزش افزوده بیشتر تولید و‌ زمینه تجاری‌سازی آن‌ها فراهم شود و مسایل را باید برای رونق‌بخشی به اقتصاد حل کرد.

ظفریان بیان کرد: کار در حوزه فناوری و نوآوری باعث می‌شود که این زمینه فراهم شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌ها را به مرحله بلوغ برسانند و محصولات تجاری‌سازی شوند و زنجیره ارزش مس و سایر صنایع معدنی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما قانون تولید و جهش تولید را داریم که زیرساخت نسبتا محکمی دارد برای اینکه از اکوسیستم نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود.

ظفریان خاطرنشان کرد: ما قانون دیگری یعنی حداکثر استفاده از تولید داخل را داریم که تقاضاهایی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: نگاه مجلس این است که از اکوسیستم حمایت شود تا در کشور بتواند باعث تولید ارزش افزوده بیشتر شود.

ظفریان‌تاکید کرد: باید زمینه را برای استفاده از نوآوری فراهم کرد تا خلق ثروت صورت گیرد، صندوق cvc سال گذشته شکل گرفت نگاه مدیران کشور به آن مثبت است تا روی نوآوری و فناوری سرمایه‌گذاری شود؛ نوآوری فضای نوپایی است و انتظار از صنایع سرمایه‌گذاری است تا مباحث نوآوری را بیشتر استفاده کنند و زمینه خلق ثروت فراهم شود.

روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان/


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27down