پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/04 04:34
با حضور معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی؛
کد خبر: 35746

محصولات فناورانه بانک پارسیان رونمایی شد

آیین رونمایی از محصولات فناورانه بانک پارسیان، صبح روزیکشنبه 2 بهمن ‌ماه 1401 با حضور دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل این بانک، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مسعود پشم چی معاون فناوری‌های مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان و برخی از معاونین و مدیران این بانک و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان تقارن این رونمایی و ماه بهمن که ماه پیروزی انقلاب اسلامی است را به فال نیک گرفت و از حضور دکتر محرمیان تشکر کرد.

وی کارت‌های اعتباری چند منظوره، محصولات جدید موبایلی، امضای دیجیتال، سامانه‌های پارس۲، پارسینس، پرداخت تسهیلات غیرحضوری قرض‌الحسنه و خدمات امنیت اطلاعات را از جمله محصولاتی برشمرد که به بهره‌برداری رسید و گفت: سامانه چک الکترونیک بانک پارسیان که پیش‌ازاین در حضور رئیس‌کل بانک مرکزی برای مشتریان حقیقی رونمایی شد، عملیاتی شده و امیدوارم که چک الکترونیکی مشتریان حقوقی نیز در ماه‌های آتی رونمایی و عملیاتی شود.

پرویزیان ادامه داد: بعد از پاندمی کرونا در ایران امکانات غیرحضوری بانک‌ها به‌ویژه بانک پارسیان افزایش پیدا کرد.

وی همچنین افزود: بانک مرکزی طی چند سال اخیر محصولات خوبی را ارائه کرده که بانک‌ها فعالیت دیجیتال خود را افزایش دهند.

مدیرعامل بانک پارسیان از برقراری همکاری و امضاء تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه تجارت بین‌الملل با طرف‌های خارجی کشورمان به‌عنوان اقدام جدید بانک پارسیان خبر داد تا در این راستا فعالیت تجاری صادرکنندگان و واردکنندگان کشور تسهیل شود.

بانک پارسیان بانک پیشرو در حوزه فناوری

دکتر محرمیان معاون فناوری بانک مرکزی طی سخنانی از فعالیت‌های انجام‌شده قدردانی و بانک پارسیان را از پیشروترین بانک‌ها در حوزه فناوری توصیف کرد.

محرمیان مهم‌ترین معیار ارزیابی بانک‌ها را در دسترس بودن برای مشتریان عنوان کرد و افزود : مردم بانک را به خاطر سرویس‌هایی که ارائه می دهند، انتخاب می‌کنند و هر چه بتوانیم محصولات را به سمت غیرحضوری شدن ببریم موفق خواهیم بود.

محرمیان تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 97 تا 98 درصد از خدمات بانکداری کشور به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. اما کار ما به پایان نرسیده و باید تلاش کنیم تا آن 2 تا 3 درصد باقیمانده هم به‌صورت غیرحضوری ارائه شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که در بخش غیرحضوری اجرایی شد چک دیجیتال بود که یکی از سنتی‌ترین ابزارها را در فرهنگ غیرحضوری جای داد و بانک پارسیان به‌عنوان اولین بانک در جهت ایجاد چک دیجیتال قدم گذاشت.

وی متذکر شد: در بحث تراکنش و افتتاح حساب در این سال‌ها عملکرد قابل قبولی داشتیم و با کشورهای توسعه‌یافته زیادی برابری داریم اما در برخی حوزه‌ها مثل تسهیلات خرد، نیازمند تغییرات اساسی هستیم. در حال حاضر 98 درصد محصولات بانک‌ها غیرحضوری ارائه می‌شود که اتفاق خوبی بوده و موردحمایت ماست.

خدمات نوآورانه بانک پارسیان در حوزه فناوری

مسعود پشم چی معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان در این مراسم گفت: بانک پارسیان حضورش در مجموعه بانکی کشور با نوآوری شروع شد و از آغاز تأسیس این بانک تلاش کردیم که بهترین خدمات را در این بانک ارائه کنیم.

وی افزود: بانک پارسیان با توجه به بدنه ارزشمندی که در حوزه فناوری اطلاعات داشته و شرکت‌ها و هولدینگ هایی که در کنار بانک هستند خدمات خوبی را در حوزه نظام پرداخت و خدمات مالی ارائه داده است.

معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان در ادامه تصریح کرد: یکی از عرصه‌های قابل‌تقدیر برای ما کمک بانک مرکزی در حوزه‌های فناورانه است. در سال 99 حدود 37 درصد ظرفیت آی تی بانک پارسیان در اختیار سامانه‌های حاکمیتی بوده و در تمامی مراحل از بانک‌های پیشرو بوده و در مسیر اهداف بانک مرکزی حرکت کرده است. نمونه این امر بحث چکاد بود که در آبان ماه عملیاتی و در اختیار مشتریان قرار گرفت.

وی در پایان با تأکید بر درآمدزا بودن پذیرش توریست و ارائه خدمات بانکی در این خصوص تأکید کرد: با رعایت تمام مسائل مربوط به جلوگیری از پول‌شویی می‌توانیم همچون گذشته با صدور کارت ارزی و توریست کارت به کسانی که وارد کشور می‌شوند این خدمات را ارائه دهیم که تحقق این هدف نیازمند حمایت بانک مرکزی است.

سامانه‌های پارس۲ که به نیازهای مشتریان ویژه بانک پاسخ می‌دهد، پارسینس؛ نسل جدید درگاه‌های غیرحضوری اینترنتی، سبد محصولات موبایلی، چک الکترونیک، سوپر اپلیکیشن تاپ، امضای دیجیتال، کارت‌های اعتباری چندمنظوره، سامانه غیرحضوری پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و خدمات امنیت اطلاعات مجموعه محصولاتی بودند که ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنان در این مراسم از سوی مدیران و کارشناسان بانک پارسیان تشریح شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjb8m