پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/03 07:10
در بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) به دست آمد؛
کد خبر: 35672

«ومعادن» رتبه اول فروش در گروه سرمایه گذاری‌های مالی

گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» رتبه اول از نظر شاخص فروش (درآمد) در گروه سرمایه‌گذاری‌های مالی در بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با کسب درآمد قابل توجه ۱۳۵ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۰ موفق شد در رده نخست شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان فروش (درآمد) قرار گیرد.

از این رقم، ۱۲۱ هزار میلیارد ریال مربوط به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام است و فقط حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال آن از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها حاصل شده است. به عبارتی، عمده درآمدزایی این هلدینگ از طریق رشد و توسعه در شرکت‌های زیرمجموعه به دست آمده و عملکرد مطلوب مدیران شرکت‌ها در جهت رشد درآمدها و افزایش سودآوری، چنین نتیجه مثبت و قابل قبولی را رقم زده است.

استفاده از فرصت‌های موجود در بازار سرمایه و پیگیری مستمر در خصوص فروش سرمایه گذاری‌های کم بازده و بهبود پورتفو، تسهیل تامین مالی طرح و پروژه‌های شرکت‌های سرمایه پذیر و عوامل بسیاری دیگر، سبب شده تا ومعادن به رتبه اول درآمد در گروه سرمایه‌گذاری‌های مالی دست یابد.

این شرکت سبدی از سهام شرکت‌های قدرتمند و بنیادی تشکیل داده و بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت استخراج کانه‌های فلزی انجام گرفته که در حال حاضر شرایط نسبتا بهتری نسبت به سایر صنایع دارد و از آن به عنوان قطب اول اقتصاد کشور در آینده‌ای نزدیک یاد می‌شود؛ چرا که در برنامه‌های کشوری حرکت از نفت به سمت معدن پایه‌ریزی شده و بهترین جایگزین نفت، بخش معدن معرفی می‌شود.

هر کدام از این شرکت‌ها که به نوعی پای ومعادن در آن‌ها باز شده، طرح‌ها و پروژه‌های عظیمی‌در دست اجرا دارند که برخی به بهره‌برداری رسیده و با راه‌اندازی سایر پروژه‌ها، درآمد بسیار بیشتری به این شرکت سرازیر خواهد شد. در واقع می‌توان گفت هلدینگ توسعه معادن و فلزات با مدیریت شرکت‌های برتر در حوزه معدن، سبد سهام قدرتمند، پربازده و کم ریسکی را تشکیل داده که این پرتفوی، سودآوری و درآمدزایی بالایی را به همراه دارد.

لازم به ذکر است که برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) تنها با شاخص فروش آغاز شد و اکنون در بیست و پنجمین دوره آن، ۳۳ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت.

رتبه‌‌بندی IMI-100 مشابه با رتبه‌‌بندی معتبر Fortune 500، شرکت‌های بزرگ و برتر ایران را بر اساس معیارهای گوناگون معرفی می‌کند. در ابتدا شرکت‌ها بر اساس شاخص میزان فروش (درآمد) رتبه‌بندی می‌شوند و پس از آن، بر اساس ۳۳ شاخص دیگر در مقام مقایسه قرار می‌گیرند.

همچنین، براساس ارزیابی از روند رشد شرکت‌های برتر طی چهار سال اخیر، از بین ۱۰۰ شرکت برتر به ۱۰ شرکت به عنوان “شرکت‌های پیشرو” تندیس اهدا می‌شود. از شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع، شرکت‌های برتر صادرات‌گرا، شرکت‌های اول در گروه‌های صنعتی و شرکت‌های برتر در برخی شاخص‌ها تقدیر می‌شود.

همچنین این شرکت موفق به کسب رتبه ۴۵ در رتبه بندی صد شرکت برتر ایران از نظر میزان فروش (درآمد) شد.

نام جمعی از شرکت‌های سرمایه پذیر و زیر مجموعه هلدینگ «ومعادن» از جمله شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، مجتمع فولاد خراسان، شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت کک طبس و.. در میان ۵۰۰ شرکت برتر بر اساس گزارش بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) می‌درخشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rpbo