چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/03 06:17
سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد؛
کد خبر: 35661

آمادگی تله کیش برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی کیش

سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش ظرفیت پهنای باند و همچنین افزایش ظرفیت سایت های موجود به منظور ارائه ارتباطات پایدار در ایام نوروز خبر داد.

محمد عزیزی سرپرست و عضو هیات امنای اپراتور تلفن همراه کیش (تله کیش) گفت: در راستای وظایف این اپراتور در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402و با توجه به پیش بینی افزایش ورود گردشگران و حجم استفاده از ابزارهای ارتباطی در این ایام  تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: هماهنگی های لازم با اپراتور های ارائه دهنده خدمات ارتباطات سیار در جزیره جهت افزایش ظرفیت پهنای باند و ظرفیت سایت های موجود به منظور ارائه ارتباطات پایدار در حال انجام است.

عزیزی افزود: با توجه به این که عموم مردم در ایام نوروز از ابزارهای ارتباطی استفاده می کنند، از این رو با ورود گردشگران نوروزی، پیش بینی افزایش حجم ترافیک ارتباطی در روزهای آغازین سال و استفاده چند برابری مردم از وسایل ارتباطی از جمله اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت امری بدیهی است.

 سرپرست و عضو هیات امنای اپراتور تلفن همراه کیش تاکید کرد: سیاست این اپراتور در راستای تامین نیازهای کیشوندان و گردشگران درخصوص فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای بهره مندی از اینترنت پایدار، ارسال و دریافت موفق پیام کوتاه، مکالمه با کیفیت تلفن ثابت و تلفن همراه و نیز پاسخگویی شبانه روزی اپراتور های ارائه دهنده خدمات ارتباطی در جزیره کیش است.

وی تاکید کرد: در راستای پاسخگویی به مشترکین اپراتور های تلفن همراه و همچنین ثبت درخواست رفع مشکلات ارتباطی در اپراتور تله کیش شماره 0764411، همراه اول شماره ۹۹۹۰ و برای مشترکین سایر اپراتورها شماره۰۹۱۲۹۹۹۰، اپراتور ایرانسل شماره ۷۰۰ و شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها در نظر گرفته شده است.

عزیزی ­ادامه داد: برای مشترکین اپراتور تلفن همراه رایتل، شماره۲۰۰ و برای مشترکین سایر اپراتورها شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ به عنوان کانال‌های ارتباطی مردم جهت پاسخگوئی و پیگیری مشکلات تعیین شده است.

سرپرست­اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۹۵و پایگاه اینترنتیcra.ir.195 نیز برای دریافت نظرات مردم و ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین در ایام نوروز و سایر مقاطع سال فعال است.

عزیزی افزود: اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ارائه زیرساخت های مناسب به اپراتورهای تلفن همراه، با احتساب 5 سایت تجمیعی مخابراتی که در مناطق نوبنیاد 2 و 3، مهستان، فاز 4 صدف و میدان خارک در سال 1401 افتتاح شد؛ در حال حاضر تعداد 39 سایت تجمیعی مخابراتی ماکرو در جزیره کیش و یک سایت تلفن همراه در جزیره هندورابی نیز جهت بهره برداری اپراتور های ارتباطی فعال در جزیره کیش اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: عملیات بهینه سازی تابلو برق های ورودی، نصب سیستم اعلام حریق، نصب چراغ های فوتوسل جدید، نصب درب های جدید با قابلیت افزایش امنیت و گردش هوای مناسب و همچنین بهینه سازی سایت ها و... با حمایت و همکاری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان در حال انجام می باشد.

سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون تنها مرکز اصلی ورودی ارتباطات دیتا به جزیره کیش مرکز مخابراتی شهدای گمنام می باشد که با توجه به بهره برداری از فیبر پشتیبان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته،  لزوم ایجاد مرکز پشتیبان (پروتکشن) در جزیره کیش همانند سایر نقاط کشور در راستای پایداری ارتباطات اصلی بیش از پیش مورد نیاز است.

وی تاکیدکرد: انتظار می رود اداره مخابرات استان هرمزگان با تسریع در تحویل ساختمان مرکز صدف به شرکت ارتباطات زیرساخت، امکان ایجاد مرکز پشتیبان در جزیره کیش را در هنگام بروز قطعی در یکی از دو مسیر یا سایر حوادث غیر مترقبه فراهم سازد؛ تا در حوزه ارتباطات ورودی، شاهد خللی در ارائه خدمات ثابت و سیار به مشترکین جزیره کیش نباشیم.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqyww