چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:10
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در افتتاحیه دو پروژه ی زیست محیطی فولاد مبارکه:
کد خبر: 35436

فولاد مبارکه الگوی زیست محیطی مناسبی برای سایر صنایع کشور است

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور با اشاره به ۲۹ دی روز هوای پاک، اظهار کرد: افتتاح این دو پروژه و دستاوردهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت جوان این شرکت به‌دست‌آمده را در این روز به فال نیک می گیریم و امیدواریم سایر صنایع، فولاد مبارکه را الگوی خود قرار دهند.

علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در افتتاح دو پروژه زیست محیطی فولاد مبارکه اظهار کرد: ایران تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده هرچند در بعضی مسائل اقتصادی فشارهایی تحمیل می‌شود اما دستاوردهای کشور در همه زمینه‌ها بی‌نظیر بوده و شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه‌بر نیروهای جوان داخلی، افکار و اندیشه‌های تحول ساز تأثیر خوبی در اقتصاد دارند.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم در همه ابعاد حوزه دانش‌بنیان‌ها علی‌الخصوص در مباحث زیست‌محیطی، از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند و توصیه جدی ما به همه دستگاه‌های کشور استفاده از این ظرفیت شرکت های دانش بنیان است و خوشبختانه این اتفاق در معاونت علمی به خوبی راهبری می شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دیدگاه مردم بر آلاینده و آب بر بودن صنعت فولاد است که این دیدگاه نسبت به فولاد مبارکه نیز وجود داشته و این مسئله مورد هدف افراد سودجو قرارگرفته است که باید با شفاف‌سازی مسائل درزمینه زیست‌محیطی، سو تفاهم‌ها برطرف شود.

فولاد مبارکه الگوی زیست محیطی مناسبی برای سایر صنایع کشور است

سلاجقه در ادامه افزود: بازدید امروز از فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از ابر پروژه‌ها و صنایع مادر کشور باعث افتخار است چرا که اقدامات زیربنایی خوبی در این شرکت انجام‌شده و با رویکردهای جدید در حدود ۲.۳ میلیارد یورو به پروژه‌هایی اختصاص داده که محیط زیستی هستند و این مهم با تلاش و همت مجموعه مدیریت، کارمندان و کارگران دلسوز و زحمتکش فولاد مبارکه تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دو پروژه اصلی در زمینه محیط‌زیست، افزود: یکی از پروژه ها جمع آوری و انتقال پساب ۹ شهر منطقه به فولاد مبارکه است که درسال قبل ۸ میلیون متر مکعب و در افق طرح ۱۴ میلیون متر مکعب پساب استحصال و در فرآیند تولید مصرف و بازچرخانی می شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور ادامه داد: در فولاد مبارکه مدیریت انرژی به‌خوبی صورت می‌گیرد و در پایان کار چیزی به‌عنوان باقی‌مانده آب وجود ندارد و حتی آب باطله نیز در سرباره‌های صنعت استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: پروژه دوم؛ اسمز معکوس ثانویه بود که این روش در صنعت فولاد دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و در سطح خاورمیانه جز اولین کشورهایی هستیم که از این روش استفاده می‌کنیم.

سلاجقه با اشاره به اینکه رویکرد فولاد مبارکه باید الگوی مناسبی برای صنایع آلاینده کشور باشد، گفت: امیدوارم فولاد مبارکه با همین رویکرد درزمینه آلاینده‌های جوی، آب‌وخاک و در بعد مسئولیت‌های اجتماعی مسیر خود را همچنان ادامه دهد و با شفاف سازی، این دستاوردها به مردم اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه برای این شرکت ایستگاه‌های پایش هوا تحت عنوان اتاق شیشه‌ای طراحی‌شده است و مردم باید با اطلاعات درست وضعیت آلاینده‌ها را قضاوت کنند.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور با اشاره به ۲۹ دی روز هوای پاک، اظهار کرد: افتتاح این دو پروژه و دستاوردهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت جوان این شرکت به‌دست‌آمده را در این روز به فال نیک می گیریم و خرسندیم که آن را به‌عنوان یک خبر خوب به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و امیدواریم سایر صنایع، فولاد مبارکه را الگوی خود قرار دهند.

فولاد مبارکه دوستدار محیط‌زیست است و به الگوی صنعت سبز در کشور تبدیل خواهد شد

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در افتتاح دو پروژه محیط‌زیست این شرکت گفت: فولاد مبارکه تا امروز الگوی ملی بنگاه‌داری و مولود انقلاب معرفی‌شده و به‌عنوان بزرگ‌ترین بنگاه بورسی کشور فعالیت می‌کند که هدف‌گذاری این شرکت هم‌راستا با دولت سیزدهم و انتظارات مردم است به همین منظور درصدد هستیم تا فولاد مبارکه را به الگوی صنعت سبز و صنعتی که دوستدار محیط‌زیست است؛ تبدیل کنیم.

طیب نیا افزود: فولاد مبارکه بالغ‌بر ۲.۳ میلیارد یورو در پروژه‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری انجام داده است؛ پروژه‌هایی که در جهت کاهش آلاینده‌های هوا، اقتصاد چرخشی، مدیریت پسماند و مدیریت آب برنامه‌ریزی‌شده است.

صنعت تعارضی با سلامت مردم ندارد و معین زندگی آن‌ها است

وی اظهار کرد: ما معتقدیم که صنعت مغایرتی با حفظ محیط‌زیست ندارد و می‌تواند گردش چرخ اقتصاد، اشتغال و حل مشکلات مردم را به همراه داشته باشد همچنین صنعت در تعارض با سلامت مردم نیست و در حقیقت می‌تواند معین زندگی مردم باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: واقعیت امر این است؛ این هدف‌گذاری‌ها در فولاد مبارکه انجام شد تا این صنعت همچنان در همه حوزه‌ها به‌خصوص محیط‌زیست الگو قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری های فولاد مبارکه در حوزه محیط‌زیست، دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت

طیب نیا به سرمایه‌گذاری‌های زیست‌محیطی فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری برای کاهش co۲ به‌واسطه پروژه‌های نیروگاهی، ۶۰۰مگاوات نیروگاه خورشیدی، نیروگاه سیکل ترکیبی که باکلاس f فعالیت می‌کند همچنین دو نیروگاه ۱۰۰مگاواتی بادی، دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت و امیدوارم همه صنایع این جهت‌گیری را در فعالیت‌های خود داشته باشند.

لازم بذکر است؛ امروز با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و امام‌جمعه این شهرستان، جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی، دو پروژه احداث تصفیه‌خانه استحصال پساب‌های شهری به همراه سیستم اولترافیلتراسیون و پروژه احداث واحد اسمز معکوس ثانویه فولاد مبارکه به ارزش ۱۳۳۳میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwn66