پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:10
در نخستین ساعات پس از حادثه زمین لرزه خوی
کد خبر: 35417

نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان منطقه حاضر شدند

نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با هدف کاهش آلام زیاندیدگان، برآورد و طی مراحل پرداخت خسارت به ساختمان‌های آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی حضور یافتند.

در پی وقوع زلزله 5.8 ریشتری خوی، نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با حضور در مناطق زلزله‌زده به ارزیابی خسارت وارد شده پرداختند.

طی این بازدید که با هدف بررسی حجم و وسعت خسارات انجام شد، نمایندگان این صندوق در دیدار با استاندار آذربایجان غربی ضمن ارائه اطلاعات لازم درخصوص چگونگی پرداخت خسارات وارده ناشی از زلزله و عملکرد صندوق در زمان بلایای طبیعی، نقشه راه و کیفیت پرداخت خسارات و زمانبندی آن را تشریح کردند.

بر اساس این گزارش، تیم اعزامی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در شهر خوی حضور یافت و ضمن همدردی با زلزله‌زدگان از مناطق زلزله‌زده بازدید به عمل آمد.

به گفته استاندار آذربایجان غربی، طبق برآوردهای اولیه انجام شده به ۵۰۰‌ واحد مسکونی در زلزله خوی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

به محض اتمام برآورد میزان تخریب از طرف استانداری، روند پرداخت خسارات توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است که تمام ساختمان‌های مسکونی، تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بوده و درصورت بروز حوادث طبیعی، بخشی از خسارت ارزیابی شده به زیاندیدگان پرداخت خواهد شد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdngj