پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:10
اجرای راهبرد هم افزایی نهادهای مرتبط با اوراسیا در گیلان با محوریت سازمان منطقه آزاد انزلی:
کد خبر: 35406

بازدید فرهادی از مجتمع بندرانزلی و گمرکات استان

عیسی فرهادی ریس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان از ظرفیت ها و امکانات موجود در اداره کل بنادر و دریانوردی استان در مجتمع بندری انزلی و حوزه نظارت گمرکات استان بازدید و در گفتگو با مدیران این دو نهاد بر لزوم افزایش همکاری های چندجانبه برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی و صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر، به ویژه اتحادیه اقتصادی اوراسیا تأکید نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدارها با ارائه تحلیلی از وضعیت پیش روی اقتصاد ملی در عرصه های بین المللی که در کنار زیرساخت های ایجاد شده در سالهای اخیر،زمینه افزایش توجه به اهمیت بهره برداری از ظرفیت های موجود در استان گیلان و دریای خزر شده تصریح کرد: باید از فرصت روابط خوب سیاسی ایران با کشورهای روسیه و چین و تحریم ناپذیری روابط تجاری در دریای خزر و اوراسیا به نفع منافع ملی بهره برد.

فرهادی اظهار داشت: بنادر و گمرکات موجود در منطقه آزاد انزلی ظرفیت های مکمل و همراه یکدیگر جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل کالایی موجود و عبوری از دریای خزر محسوب می شوند که باید از مزیت های قانونی و حاکمیتی موجود در منطقه آزاد انزلی جهت بالفعل نمودن تمامی مزیت های موجود در استان استفاده کرد.

حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این نشست، طی گزارشی از فرصت ها و ظرفیت های موجود و روند توسعه ای پیش روی در بندر انزلی، ایجاد ظرفیت های جدید احداث کارخانه های ساخت کشتی های تجاری و گردشگری به منظور تکمیل حلقه های مختلف صنعت کشتی سازی در استان گیلان. را از مهمترین بخش های زیرساختی ایجاد شده اعلام و اضافه کرد: با همکاری میان دو بندر انزلی و کاسپین می توان گام های بلندی جهت هم افزایی در مسیر مدیریت کالاهای ترانزیتی، وارداتی، صادراتی برداشت. اساساً بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر می باشند و ما در راستای اعمال و بهره برداری از مزیت های قانونی منطقه آزاد انزلی، خود را متعهد به همکاری در جهت منافع ملی می دانیم.

در جلسه صادق برزگر ناظر گمرکات گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، وی با قدردانی از اقدامات و تلاش های این سازمان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت و صادرات کالا از طریق گمرکات استان، بر عزم راسخ حوزه نظارت گمرکات جهت حمایت از فرآیندهای تسهیل و گسترش همکاری های کشورمان در حوزه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی تأکید کرد.

وی با اشاره به سفر هیأت تجاری روس به ریاست دستیار ویژه پوتین رییس‌جمهور این کشور عزم جدی روس‌ها برای توسعه مبادلات تجاری از مسیر کاسپین را فرصتی برای کشور و گیلان عنوان کرد.

گفتنی است در این دیدارها که معاونین اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بندری و حوزه خزر، فنی و زیربنایی و مدیران سازمان نیز حضور داشتند، از بخش های مختلف مجتمع بندری انزلی بازدید کردند.

 

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4beja5