پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/28 07:10
وتعاون/
کد خبر: 34137

طرح و برنامه‌های «وتعاون» سرلوحه خدمات نوین بیمه‌ای

کسب تراز مثبت ۴۳ درصدی و موفقیت در پرداخت خسارت به همراه افزایش درآمد، همگی ماحصل انجام فعالیت‌هایی در شرکت بیمه تعاون بود که در اثر برنامه‌های تبیینی مدیریتی و طرح‌های مبتنی بر فناوری انجام شده است. طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای شرکت بیمه تعاون چنان مورد توجه قرار گرفته که برای انتقال تجارب به دیگر شرکت‌های بیمه‌ای از طرف مسئولین امر برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.

شرکت بیمه تعاون در گزارش فعالیت منتهی به آبان ماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش حق بیمه به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود به ثبت رساند برابر با 105 میلیارد تومان بود و همچنین “وتعاون” از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه 1401) تا پایان آبان ماه از فروش حق بیمه به درآمد تجمیعی 830 میلیارد تومانی دست یافت.

بیمه تعاون به صورت سیستماتیک و در چهارچوب مقررات اداری به بحث پرداخت خسارت توجه کرده است. «وتعاون» در آبان ماه به تراز مثبت 43 درصدی دست‌یافت و میزان خسارتی که در آبان ماه پرداخت کرد برابر با مبلغ 74 میلیارد تومان بود و از ابتدای سال تا پایان هشتمین ماه از سال مالی نیز میزان پرداختی خود را 412 میلیارد تومان اعلام کرد.

بیشترین میزان درآمد "وتعاون" در آبان ماه سال جاری متعلق به «ثالث – اجباری» با مبلغی بالغ‌بر 44 میلیارد تومان بود که در این دوره 42 درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد. پس از رشته بیمه «ثالث – اجباری» که عنوان درآمدزاترین رشته بیمه را به خود اختصاص داد، رشته بیمه «درمان» با مبلغی نزدیک به 25 میلیارد تومان در جایگاه بعدی قرار داشت، همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه نیز بیشترین میزان درآمد ثبت‌شده وتعاون مربوط به «ثالث-اجباری» با 275 میلیارد تومان بود.

رئیس کل بیمه مرکزی در سفر خود به شهر رشت و بازدید از شعب بیمه تعاون گفته بود که «حتماَ از تجارب مدیرعامل بیمه تعاون برای پیشبرد هرچه مطلوب تر صنعت در بیمه مرکزی استفاده خواهیم کرد»، عملکرد بیمه تعاون چگونه بوده که رئیس کل بیمه مرکزی خواستار انتقال تجارب به دیگر شرکت‌های بیمه ای توسط «وتعاون» شده است.

بحث نوآوری در شرکت بیمه تعاون بسیار حائز توجه مسئولین و مدیران کشوری و بیمه‌ای ایران قرار گرفته است، به نحوی که بر این راه‌اندازی مرکز نوآوری و استفاده از تجارب دانش‌بنیانی و ایده‌های مرتبط با موضوعات و محصولات بیمه‌ای در دستور کار آنها قرار گرفته است.

از اصول اولیه بیمه در کلیه رشته ها این است که ریسک بیمه شده تا جایی که ممکن است در سطح وسیعی پخش شود که بیمه اتکایی راه حل این اصل است . بیمه اتکایی نظامی است که بیمه گر صادر کننده بیمه نامه را قادر می سازد که با توجه به سرمایه و ذخایر خود بخشی از ریسک های صادره را به حساب خود نگه دارد و مازاد بر توان خود را بین بیمه گران اتکایی مختلف تقسیم کند . به بیان دیگر بیمه اتکایی را می‌توان توزیع جهانی ریسک نامید . بیمه اتکایی موجب می‌شود که بیمه گر صادر کننده ظرفیت خود را به مبلغ خاصی که توانایی ان اجازه می‌دهد محدود نکند بلکه ریسک های بزرگ با سرمایه های بالا را به راحتی قبول و مازاد را بیمه اتکایی کند .

با توجه به افزایش ظرفیت قراردادها در رشته های آتش سوزی، مهندسی و باربری و نیز با توجه به افزایش ظرفیت شرکت بیمه تعاون، میزان واگذاری اختیاری بیمه نامه ها کاهش یافته که بر این اساس تلاش «وتعاون» در راستای تعامل و ارتباط با بیمه گران اتکایی، ضمن بهره گیری از دانش و تجارب شرکت های همکار بر بهینه سازی بیمه‌نامه‌ها برای اتکایی کردن قرار گرفته تا از این رهگذر بیمه تعاون هم بتواند به اهداف استراتژیک خود نزدیک تر شود.

پوشش خدمات متفاوت بیمه نامه مسئولیت کشتی که سبب شده تا زمینه افزایش صدور بیمه نامه در این رشته فراهم شود به همراه پوشش بیمه نامه های پول در صندوق برای تنوع سبد محصولات و همچنین نسبت به پروژه های اختیاری، همکاری با شرکت های معتبر دارای پذیرش اتکایی و جلوگیری از بدون پوشش ماندن بیمه نامه های بالاتر از ظرفیت شرکت از دیگر برنامه‌های در دست اجرای بیمه اتکایی «وتعاون» می‌باشد که هدف اصلی ارائه این خدمات دستاوردهای منفعتی برای مشتریان و کسب درآمدی شرکت است.

لازم به ذکر است؛ بیمه های زندگی به عنوان دیگر محصول مورد توجه شرکت بیمه تعاون نیز با اتخاذ استراتژی تنوع به جای تمرکز، از میانگین بیمه مرکزی که 15 درصد است گذر کرده و ضریب نفوذ 18 درصدی را به ثبت رساند. شرکت بیمه تعاون در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز با حمایت بیمه ایران و بیمه مرکزی، موفق به راه اندازی بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی شد و علی رغم آگاهی به زیان‌ده بودن این طرح، برای حمایت از کسب و کارها در زمان پاندمی کرونا، به 5 هزار واحد کسب و کاری خدمت ارائه کرد.

 

پایگاه خبری روابط گستر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqaxj