پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/28 05:54
ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان:
کد خبر: 34130

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ایجاد بازار برق؛ مهم‌ترین راه‌کارهای مواجهه با چالش برق کشور

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ایجاد بازار برق و تامین برق از سوی تامین‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و… از جمله مهم‌ترین راه‌کارهای مواجهه با چالش برق کشور است.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در پنل «ابعاد تامین پایدار و سرمایه گذاری صنعت فولاد در حوزه انرژی» در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد اظهار کرد: امسال با توجه به تجربه های گذشته؛ امسال چالش صنعت برق یکی از چالش هایی بود که گریبانگیر صنعت فولاد شده و کاهش تولید را به همراه داشت.

ابراهیمی گفت: قیمت گاز حدود ۴ برابر و بسیار گران شد که سهم انرژی به حدود ۱۸ درصد رسید. به همین خاطر اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار در همه سطوح قرار گیرد. علاوه براین مدیریت بار در کشور نیز باید انجام پذیرد و برنامه های دقیقی در این زمینه صورت بگیرد. البته در کنار آن نیروگاه های فرسوده نیز باید اصلاح شوند.

مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: مصرف آب در صنعت فولاد کمتر از ۰.۲ درصد است که البته به دلیل کاهش آب های زیرزمینی است که باید آمایش های سرزمینی برای توسعه ها در صنعت فولاد مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش مصرف آب در سیستم های خنک کننده، نوسازی خطوط تولید، بازچرخانی آب در خطوط تولید و احداث آب شیرین کن از اقداماتی است که برای حل مشکل آب در صنعت فولاد بسیار مؤثر است.

ابراهیمی تصریح کرد: گاز یکی از مزیت های رقابتی صنعت فولاد بوده ولی امروزه به یک تهدید برای این صنعت تبدیل شده است. اصلاح الگوی مصرف گاز بسیار مهم است که مبحث ۱۹ و اجرای استاندارهای مربوط و همچنین اصلاح سیستم های گرماساز در کشور برای کاهش مصرف بسیار موثر خواهد بود. در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوعات پیگیری شده و نتایج خوبی را داشته است.

وی تأکید کرد: استفاده از بریکت های bsc و ذخیره سازی آن نیز بسیار مهم است و باید به این موضوع نیز توجه کرد که تا حدی این مشکلات را حل می کند. در مجموع باید این چالش ها حل شود تا با توجه به مجوزهایی که برای توسعه صنعت فولاد صادر شده، اوضاع بحرانی‌تر نشود.

ابراهیمی گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ایجاد بازار برق و تامین برق از سوی تامین‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و… از جمله مهم‌ترین راه‌کارهای مواجهه با چالش برق کشور است. حدود ده روز است که گاز فولاد خوزستان قطع است.

مدیرعامل فولاد خوزستان عنوان کرد: ما بیش از ۱۳ پروژه با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی در حال مناقصه داریم همچنین نیروگاه ۵۱۴ مگاواتی نیز یکی از اقدامات دیگری است که برای حل مشکل انرژی انجام شده است.

 

ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bea5e