جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/27 08:32
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
کد خبر: 34088

سامانه جامع بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی شد

سامانه جامع بازرسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قابلیت رصد و پایش لحظه‌ای گزارش‌های بازرسی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، دکتر «ناصر سیف‌اللهی» عضو هیأت مدیره و چند تن از مدیران بانک، سامانه جامع بازرسی بانک با نام «نگاه» رونمایی شد.

«یوسف نجفی» رئیس اداره کل بازرسی بانک در این مراسم گفت: «نگاه» مخفف نظارت و گزارش‌های الکترونیکی هوشمند است. این سامانه قابلیت رصد و پایش لحظه‌ای گزارش‌ بازرسی‌های صورت گرفته را دارد.

وی افزود: از دیگر امکانات آن تعبیه یک سامانه کشف تقلب و تخلف کارکنان در آن است و تلاش می‌شود تا عملکرد کارکنان و شعب به‌صورت سیستمی ارزیابی شود. همچنین از این پس فرازهای بازرسی به نام فرد و با کد کارمندی شخص ثبت می‌شود و از این قابلیت در راستای گزارش‌های مورد نیاز برای تصمیمات مدیریتی مبنی بر ارتقا و انتصاب پرسنل استفاده خواهد شد.

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم، با تأکید بر لزوم تقویت این سامانه در مجموعه بازرسی، اظهار داشت: سامانه مذکور باید علاوه بر امکان گزارش‌دهی، قابلیت پیشگیری از تخلف را نیز داشته باشد و همه کارکنان بانک نیز باید از وجود چنین سامانه‌ای مطلع باشند.

دکتر «ناصر سیف‌اللهی» عضو هیأت مدیره بانک نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی این سامانه به همه کارکنان بانک به ویژه آن‌هایی که ریسک‌پذیر هستند، کمک می‌کند. لازم است بازرسان بانک گاهی به شعب بروند و عملیات بانک را انجام دهند، زیرا دانش واقعی آنجاست. این موضوع باعث می‌شود نظرات بازرسان پخته‌تر شود.

گفتنی است این سامانه در ۸ فاز بارگذاری و تدوین برنامه‌های بازرسی، صدور حکم، کارتابل بازرسی، ایجاد و تعریف چک لیست بازرسی، ایجاد و تهیه گزارش‌های بازرسی، ایجاد و تهیه گزارش بازرسی تخلفاتی (در صورت لزوم)، اتصال به سایر سامانه‌ها و در نهایت بخش آماری و داشبورد گزارش‌های تحلیلی طراحی شده است. تلاش می‌شود تا پایان سال جاری، سه فاز نخست این سامانه بهره‌برداری شود و در دسترس همه بازرسان بانک در سراسر کشور قرار گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p9e6d