پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/25 08:51
معاون وزیر و رئیس ایدرو در نشست مشترک با شرکت راشین هلیکوپتر روسیه :
کد خبر: 33975

تاکید بر بهره گیری از توانمندی ساخت داخل در پروژه ساخت و تامین بالگردهای غیر نظامی

در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) و شرکت راشین هلیکوپتر در نشست مشترکی ، همکاری فیمابین در حوزه ساخت و تامین بالگرد های غیرنظامی را بررسی کردند.

به گزارش شمانیوز: معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران در این نشست با اشاره اینکه ایدرو از چند سال گذشته برای رفع نیاز کشور به بالگردهای امدادی در حوزه های مختلف را در دستور کار دارد ، گفت : در پروژه ساخت و تامین بالگردهای سبک غیر نظامی بهره گیری از توانمندی ساخت داخل و انتقال و توسعه تکنولوژی در فرآیند تولید محصول و قطعات به شرکت های دانش بنیان مد نظر است .

علی نبوی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده ایدرو و راشین هلیکوپتر ، سرمایه‌گذاری مشترک در تولید و فروش محصول و قطعات و خدمات پس از فروش ، از سیاست های مورد تاکید در این پروژه عنوان کرد .

رئیس ایدرو همچنین با اشاره به اقدامات اقدامات انجام شده در خصوص پروژه ساخت و تامین بالگردهای غیرنظامی تصریح کرد : در حال حاضر پیگیر تدوین پیش نویس طرح تجاری جهت نهایی کردن توافق نامه سهامداران هستیم .

نبوی همچنین ابراز امیدواری کرد : با عملیاتی این پروژه نیاز کشور به بالگرد های سبک غیر نظانی تامین شود .

در این جلسه پانشین مدیر فروش هلی کوپتر های غیر نظامی شرکت راشین هلیکوپتر روسیه هم با معرفی بالگرد کاموف تی ۲۶۶ و سایر محصولات این شرکت تصریح کرد : پتانسیل و ظرفیت زیادی برای همکاری با ایدرو وجود دارد .

در این نشست همچنین تمدید تفاهم نامه همکاری ایدرو و شرکت راشین هلی کوپتر روسیه امضا شد .

 

/منبع:کیوسک خبر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48q7wn