دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/25 05:27
منطقه ویژه اقتصادی پیام
کد خبر: 33958

زیر ساخت فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی پیام در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد | تامین اعتبار۱۰۰میلیاردی برای اجرای زیرساخت فیبرنوری در پیام

در دهه فجر امسال زیر ساخت فیبر نوری برای استفاده شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام به بهره برداری می رسد.

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام؛ حمیدی معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: منطقه ویژه اقتصادی با رویکرد جدید وزارت ارتباطات به عنوان منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جذب شرکت های فعال در حوزه(ICT )که تولید کننده تجهیزات ارتباطی،مخابرات و شبکه، تولید تلفن همراه هوشمند برنامه ریزی شده است که در همین راستا ۸شرکت جدید در این منطقه مستقر شده اند.

غلامرضا حمیدی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام در حال تبدیل شدن به قطب اقتصادی دیجیتال می باشد که نقش آفرینی این منطقه در توسعه شبکه های اطلاعات نیازمند زیرساخت های لازم است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب با پیگیرهای بعمل آمده و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، بستر انتقال فیبر نوری در این مجموعه از ۲۲آذر ماه جاری شروع شده است.

ایشان اظهارداشتند : برای بهرمند شدن شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی از اینترنت با کیفیت ، وسهولت استفاده از خطوط ارتباط تلفن و اینترنت ، انتقال فیبر نوری به نزدیکترین موقعیت برای استفاده شرکت ها بیش از ۱۰میلیارد تومان بودجه تامین شده است.

در حال حاضر ۱۵۰شرکت تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول تولید هستند که از این تعداد حدود۲۵ درصدشان در بخش(IT) و (ICT ) فعالیت دارند.

 

/منیع: آرمان ملی آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jeloo