پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/24 05:10
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:
کد خبر: 33909

قشم میزبان برگزاری آزمون‎های TOEFL ، GRE، Tolimo

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری آزمون‎های TOEFL ، GRE، Tolimo در این منطقه خبر داد.

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالرضا اسدی قنبری با اعلام این خبر گفت: سالن همایش‌های مرکز بین‌المللی رشد قشم به عنوان محل برگزاری آزمون با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و ریاست مرکز رشد راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این مرکز فعلا آزمون‌های TOEFL ، GRE، Tolimo برگزار می شود و در آینده نزدیک آزمون‌ زبان آلمانی و آزمون‌های حوزه فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری این آزمون ها در جزیره علاوه بر توسعه صنعت گردشگری علمی باعث ورود گردشگران نخبه به قشم و معرفی پتانسیل‌های این جزیره پهناور در منطقه می‌شود.

اسدی قنبری یادآور شد: جزیره قشم به عنوان تنها محل برگزاری این آزمون‎های بین‎المللی در استان هرمزگان انتخاب شده و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت https://www.sanjesh.org/ مراجعه کنند.

منطقه آزاد قشم

بنابر این گزارش، آزمون زبان Tolimo توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می‌شود و در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می‌باشد. این آزمون برای داوطلبان دکترای داخل کشور (دانشگاه‌های آزاد و سراسری) معتبر است.

همچنین آزمون TOEFL IBT ‌به صورت‌ آنلاین برگزار شده و میزان توانایی افراد را در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی می‌سنجد، این آزمون توسط مؤسسه ای‌تی‌اس (ETS) در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از نه هزار دانشگاه و مؤسسه از بیش از یکصد و سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

آزمون نیز (GRE (Graduate Record Examination آزمونی با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادی است که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا هستند. در آزمون GRE سه موضوع مهارتی: محاسبات ریاضی، درک مطلب و همچنین مقاله نویسی مورد بررسی قرار می گیرد.

منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gkg8n