پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/24 05:10
مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه؛
کد خبر: 33907

رسالت واحد تحقیق و توسعه آماده‌سازی فولاد مبارکه برای آینده است

مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه بیان کرد: فولاد مبارکه در راستای وظیفه ملی و توسعه نوآوری‌های سازمانی شرکت، اعتبار پژوهشی و فناورانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور اعطا می‌نماید تا با چنین اقداماتی فولاد مبارکه را برای آینده آماده کند.

به گزارش شمانیوز: شهرام عباسی مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه پیش از راه‌اندازی کارخانه، برای انتقال دانش فنی و طراحی درست پیش‌بینی شده بود و از ابتدای تأسیس کارخانه مشغول به فعالیت شد.

عباسی گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال‌های متمادی با تحول و به‌روزرسانی ساختار و ارکان خود، تغییراتی را برای بهبود صنعت ایجاد کرده و با واحدهای تحقیق و توسعه کارخانه‌های معتبر دنیاهمگام شده است.

وی با اشاره به توسعه کارخانه، افزود: واحد تحقیق و توسعه، در کنار کارشناسان واحدهای دیگر فولاد مبارکه و با استفاده ازتخصص نخبگان و جوانان ایرانی برای اعتلای صنعت فولاد کشور در کارخانه فولاد مبارکه و شرکت‌های سطح گروه تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: زمانی که فولاد مبارکه در جایگاه بزرگترین فولادساز کشور قرار گرفت و زنجیره تولید گروه کامل شد فصل جدیدی در شرکت و معاونت تکنولوژی و واحد تحقیق و توسعه رقم خورد.

عباسی با بیان اینکه وظیفه این واحد آماده‌سازی فولاد مبارکه برای آینده است، افزود: در چند سال اخیر ذیل معاونت تکنولوژی،تدوین استراتژی برای گروه فولاد مبارکه و طراحی زیست بومنوآوری‌ انجام شده است.

مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه گفت: براساس مطالعات صورت گرفته درمورد آینده صنعت فولاد، بازنگری استراتژی اختصاصی نوآوری در واحد تحقیق و توسعه که از زیر مجموعه های معاونت تکنولوژی به شمار می رود، انجام پذیرفته و در این زمینه‌، برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های زیادی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: با بهره‌گیری از تجربه فولادسازان مطرح دنیا وتأسیس شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و همکاری واحد R&D، زیست‌بومی نوآورانه و فناورانه در سطحاستان و کشور در حال شکل‌گیری است تا با حمایت‌های گوناگون نظیر سرمایه‌گذاری خطرپذیر، این زیست‌بوم نیازمندی‌های مرتبط با صنعت فولاد و صنایع دیگر را تأمین کند تارقابت پذیری و تاب آوری و پایداری فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور را در آینده تضمین کند.

وی در ادامه بیان کرد: فولاد مبارکه در راستای وظیفه ملی و توسعه نوآوری‌های سازمانی شرکت، اعتبار پژوهشی و فناورانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور اعطا می‌کند که بر مبنای همین حمایت‌ها، پروژه‌های تحقیقاتی زیادی براساس نیازهای حال و آینده فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور تعریف و اجرا می‌شود.

واحد تحقیق و توسعه، یکی از اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری در جهان است که توانمندسازیشرکت‌ها در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری را برعهده دارد.

/منبع: ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9b5q