یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/22 10:53
بیمه ایران
کد خبر: 33813

بیمه ایران در پنج سال گذشته چه کارنامه‌ای در صنعت بیمه ثبت کرده است

بیمه ایران در پنج سال گذشته چه کارنامه‌ای در صنعت بیمه ثبت کرده است

به گزارش شمانیوز: شرکت بیمه ایران در سال ۱۴۰۰ توانست ۳۶۳ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که با فاصله بسیار زیاد از سایر شرکت ها همچنان در جایگاه نخست صنعت بیمه کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، بر اساس آمار منتشر از سوی بیمه مرکزی؛ تنها شرکت دولتی صنعت بیمه کشور در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ به تنهایی ۳۶۳ هزار ۸۳۶ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد و در مقابل ۱۹۷ هزار و۶۱۹ میلیارد ریال هم خسارت پرداخت کرد، که حاکی از سهم ۳۱.۵ درصدی این شرکت از تولید حق بیمه و ۳۰.۳ درصدی از خسارت پرداختی کل صنعت بیمه کشور است .

حق بیمه تولیدی شرکت بیمه ایران از رقم ۱۱۵هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به رقم ۳۶۳ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسید که حاکی از رشد نزدیک به ۲۱۶ درصدی در این دوره پنج ساله است، در این دوره زمانی حق بیمه تولیدی کل صنعت بیمه کشور بیش از ۲۳۸ درصد رشد داشته است.

خسارت پرداختی این شرکت هم از رقم ۹۲هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به رقم ۳۶۳ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسید که حاکی از رشد نزدیک به ۱۱۴ درصدی است،، در این دوره زمانی خسارت پرداختی کل صنعت بیمه کشور بیش از ۱۹۸ درصد رشد داشته است.

 

بیمه ایران

 

رشد ۲۱۶ درصدی حق بیمه تولید بیمه ایران در مقابل ۱۱۴ درصدی پرداخت خسارت ها نشان دهند کاهش ریسک در این شرکت است که به خوبی در ضریب خسارت این شرکت نمایان است .

ضریب خسارت این شرکت دولتی از ۸۰.۲۴ درصد در سال ۱۳۹۶ به کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی به رقم ۵۴.۳۱ درصد کاهش یافت.

گفتنی است: در سال ۱۴۰۱ یک شرکت بزرگ و خوشنام صنعت بیمه توانسته با تولید بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه در طی هشت ماهه ابتدای این سال، بر جایگاه نخست صنعت بیمه تکیه زده و بیمه ایران را از گردونه رقابت ها کنار زند.

 

بیمه ایران

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqzlw