پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/22 10:44
عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد:
کد خبر: 33776

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای رشد و بالندگی زیست‌بوم فناوری کشور

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در تلاش است با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با توسعه تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه فولاد، باعث رشد و بالندگی صنعت فولاد کشور شود.

به گزارش شمانیوز: پیش‌رویداد هم‌نت هوش مصنوعی با حضور حسین ربانی رییس بنیاد نخبگان اصفهان، امیر مظاهری عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه، سعید حسن‌پور مدیر توسعه کسب و کار شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، آرزو نیک‌سیر مدیر فناوری و نوآوری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، مروج الاحکامی رییس صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان و تعدادی دیگر از مدیران زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اصفهان برگزار شد.

امیر مظاهری عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه در این جلسه اظهار کرد: وفور انرژی و مواد اولیه، دو مزیت نسبی برای صنعت فولاد است که باعث به‌صرفه‌بودن تولید فولاد در کشور ما شده است.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها به خاطر داشتن این مزیت‌های نسبی، به دنبال بهینه‌سازی در مصارف نبوده‌اند و به همین خاطر در این روزها با توجه به برخی از محدودیت‌ها نظیر محدودیت انرژی و مواد اولیه با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشتاز در تولید ورق‌های فولادی در کشور، از ابتدای تأسیس، ساختاری را طراحی نموده تا دائماً فرایندهای مجموعه خود را اصلاح نماید که این موضوع باعث می‌شود بسیاری از معضلات و مشکلات، قبل از وقوع پیش‌بینی شده و برای فائق آمدن بر آن، راه حل‌هایی در نظر گرفته شود.

 

فولاد مبارکه

 

وی تصریح کرد: البته برای بهتر شدن انتهایی وجود ندارد؛ به همین خاطر فولاد مبارکه در تلاش است تا با برنامه‌ریزی و تعریف پروژه‌ها سرعت رسیدن به ایده‌آل‌ها را افزایش دهد که به همین خاطر در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های مدونی را انجام داده است.

مظاهری تأکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا چندین استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان با محوریت یک شرکت بزرگ فعالیت خود را برای رسیدن به اهداف متعالی پیگیری می‌کنند. نقش این استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، برآورده نمودن نیازهای شرکت‌ اصلی است که این مدل بسیار موفقیت‌آمیز بوده و در فولاد مبارکه نیز پیاده‌سازی مدلی مشابه را در دستور کار قرار داده است.

وی عنوان کرد: طبق این مدل، قرار است ۴۰ تا ۶۰ استارتاپ، در بلند مدت تکنولوژی‌های روز دنیا را در حوزه فولاد توسعه داده و در اختیار فولاد مبارکه قرار دهند. این تکنولوژی‌ها در ۹ حوزه مختلف بوده که استفاده از نتیجه ایده‌ها و تلاش این استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا فولاد مبارکه به عنوان شرکتی ممتاز در بازارهای داخلی و خارجی بیشتر از قبل مطرح کند.

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه توضیح داد: این شرکت با سرمایه‌گذاری، مدیریت و جهت‌دهی، توسعه منابع انسانی، مدیریت و کمک به تعیین استراتژی استارتاپ‌ها کمک بزرگی به رشد آن‌ها نموده تا در نهایت دستاوردهای زیادی برای صنعت فولاد کشور به‌دست آید.

وی در پایان اظهار کرد: در این بین تعدادی شتاب‌دهنده نیز برای رشد این استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند که یکی از این شتاب‌دهنده‌ها در حوزه هوش مصنوعی به گروه‌های فعال در این عرصه مهم، خدمات و حمایت‌های متنوعی را ارائه می‌کند.

حمایت فولاد مبارکه برای رشد فعالیت‌های هوش مصنوعی

حسین ربانی رییس بنیاد نخبگان اصفهان و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در سخنانی در مورد اهمیت هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: هوش مصنوعی موضوعی است که در بسیاری از کشورهای دنیا، نظر دانشمندان و دولتمردان را به خود جلب کرده است؛ چرا که این موضوع در عرصه‌های مختلف نظیر پزشکی، صنعت و... قابلیت پیاده‌سازی دارد.

وی گفت: به همین خاطر در سال‌های گذشته، اقبال به هوش مصنوعی بسیار افزایش یافته و افزایش تعداد مقالات علمی و سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه، نشان‌دهنده تلاش جدی بسیاری از کشور برای پیشرفت در این زمینه است.

 

فولاد مبارکه

 

رییس بنیاد نخبگان اصفهان افزود: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه سفارشاتی را در دیدار با اعضا بنیاد نخبگان داشته‌اند که به همین خاطر نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور تدوین شده است. طبق این نقشه راه قرار است تا سال ۱۴۱۰، ایران در زمینه‌های مختلف دراین علم مهم روز دنیا، به جمع ده کشور فعال بپیوندد.

وی خاطر نشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که میان فولاد مبارکه و بنیاد نخبگان به امضاء رسید، قرار است این شرکت به عنوان یکی از صنایع بزرگ اصفهان که همواره در بسیاری از عرصه پیشرو بوده، به رشد این تکنولوژی‌های هوش مصنوعی با برگزاری رویدادها، حمایت از استارتاپ‌ها با روش‌های مختلف، ارتقاءنیروی انسانی فعال در این عرصه و روش‌های دیگر کمک کند.

ارائه نمونه‌هایی از چالش‌های صنعت فولاد

در ادامه این جلسه، مصری‌پور کارشناس شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به ارائه نمونه‌هایی از چالش‌های حال حاضر صنعت فولاد دنیا و کشور و برخی از پروژه‌های اصلاحی در این زمینه پرداخت.

 

فولاد مبارکه

 

بهینه‌سازی سرعت خط اسیدشویی از طریق پیش‌بینی و کنترل ضخامت پوسته‌های اکسیدی، دسته‌بندی بهینه انبار قراضه، استفاده مجدد از انرژی گازهای مستعمل، کنترل ضخامت پوشش روی در خطوط گالوانیزه، تعمیر و نگهداری هوشمند، افزایش سطح ایمنی کارکنان، بهینه‌سازی فرایند احیا در کوره‌های احیا مستقیم، پیش‌بینی، رصد و دسته‌بندی عیوب رخدادهای عیوب در محصولات فولادی (اعم از تختال و ورق)، پیش‌بینی و جلوگیری از گرفتگی نازل‌های تاندیش در خطوط ریخته‌گری مداوم، بهینه‌سازی دما در فرایند گاززدایی تحت خلاء، افزایش راندمان ذوب و کیفیت سرباره در کوره‌های قوس الکتریکی، بهینه‌سازی فرایند خطوط نورد گرم، برنامه‌ریزی هوشمند جرثقیل‌ها از جمله برخی از این پروژه‌ها بود.

شایان ذکر است بنیاد نخبگان استان با مشارکت صندوق پژوهش و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نظر دارد با توجه به اهمیت و جایگاه آینده‌ساز فناوری هوش مصنوعی در کشور و در راستای نقشه توسعه هوش مصنوعی کشور، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه، رویداد کارآفرینی با عنوان «هم‌نت هوش مصنوعی در صنعت فولاد» را به زودی برگزار نماید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39k85o