یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/21 05:12
کد خبر: 33703

فولاد خوزستان، رکوددار صادرات در صنعت فولاد

رکورد شرکت فولاد خوزستان در صادرات محصولات فولادی خود به ۲۱ کشور جهان در سال گذشته موفق شد سبب شد که مدیرعامل این شرکت در کنفرانس بین‌المللی پلنکس به عنوان مرد سال صنعت فولاد کشور معرفی شود.

به گزارش شما و اقتصاد، تلاش کارکنان و کارگران شرکت فولاد خوزستان سبب شده که فولاد خوزستان در اجرای  طرح های توسعه فاز اول تا 2.4 میلیون تن و در فاز دوم به 3.2 میلیون تولید دست یابد و هم اکنون تولید این شرکت به حدود 4میلیون تن در سال افزایش یافته و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در پایان فاز چهارم طرح توسعه ظرفیت تولید این شرکت بیش از 5.2 میلیون تن افزایش یابد.

سال گذشته مجموع صادرات کشور به بیش از ۴۸ میلیارد دلار رسید که از آن ۱۰ درصد ( 4.8 میلیارد دلار) به صادرات محصولات فولادی اختصاص داشت.

شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور است که هم اکنون به یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه ای در صنعت فولاد تبدیل شده است. با وجود چالش‌های زیادی که صنعت فولاد داشت، شرکت فولاد خوزستان موفق شد رکورد صادرات محصولات فولادی را در سال گذشته و با ارزآوری معادل 1.3 میلیارد دلاری، ۳ درصد ارز آوری کشور از آن خود کند.

شرکت فولاد خوزستان با صادرات 2 میلیون تن محصولات فولادی به 21 کشور جهان سال گذشته شرکت فولاد خوزستان به رکورد بزرگی در سال صادرات محصولات فولادی دست یافت به طوری که در بین فولاد سازان کشور بیشترین درآمد ارزی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این باره می‌گوید: «با صادرات 2 میلیون تنی محصولات فولادی به ۲۱ کشور جهان با توجه به شرایط سخت تحریم ها، شرکت فولاد خوزستان سال گذشته به موفقیت های بزرگی دست یافت که آن نیز مرهون تلاش همه همکاران ما در شرکت فولاد خوزستان بود.»

فولاد خوزستان، در افق ۱۴۱۰ برای خود اهدافی را مشخص کرده که تملک معادن کوچک، سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور، احداث کارخانه های مختلف در بالادست صنعت از جمله کنسانتره  اجرای طرح توسعه فولاد سناباد، گندله سازی، طرح های توسعه فولاد شادگان از آن جمله هستند.

سال گذشته انجام ۱۶۷ پروژه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دستور کار شرکت فولاد خوزستان و مجموعه های آن قرار گرفت که عمده آن تولید طرح گریدهای صنعتی با ارزش افزوده بالا با بیش از 20 درصد پیشرفت کار و احداث کارخانه اکسیژن از مهم ترین طرح های آن است که هم اکنون در دستور کار فولاد خوزستان قرار دارد و برای بهبود فرآیند تولید بسیار طرح ارزشمندی است.

پروژه احداث کارخانه مگا مدول 1.76 درصدی فولاد خوزستان که مراحل آن آغاز شده و در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت دارد، از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت فولادی است که احتمال می‌رود اوایل سال آینده واحد اسفنجی آن وارد مدار شود. در شادگان نیز ساخت یک مجموعه فولادی ۸۰۰ هزار تنی و 1.2 میلیون تنی توسط فولاد خوزستان در دست احداث است.

گفتنی است؛ شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته موفق شد با رکورد تولید محصولات خود را به ۲۱ کشور جهان صادر کند و این عامل مهمی در انتخاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان مرد سال صنعت فولاد کشور از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد در کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (پلنکس) شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48q7xa