جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/20 07:11
در بازدید عیسی فرهادی از مجموعه لوله و ماشین سازی ایران توافق شد:
کد خبر: 33633

تأمین مواد اولیه و صادرات به اوراسیا از مسیر منطقه آزاد انزلی

عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در تداوم مذاکره با برترین شرکت های تولید و صادر کننده کشور جهت حضور در این منطقه و صادرات به بازار اوراسیا از مجموعه لوله و ماشین سازی ایران بازدید به عمل آورد.

در جریان نشست مدیرعامل سازمان با محمدرضا بابائی مدیرعامل شرکت لوله و ماشین سازی ایران؛ دو طرف بعد از بیان توانمندی ها و فرصت های همکاری دوجانبه، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های دو مجموعه در راستای افزایش سهم و تنوع بخشی به سبد صادراتی کشورمان در بازار اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر تأکید کردند.

در این دیدار مقرر شد در خصوص امکان سنجی تأمین مواد اولیه دو کارخانه این مجموعه از بازار چین و صدور کالا و محصولات متنوع و انحصاری آن، به حوزه اوراسیا و کشورهای منطقه قفقاز و آسیای میانه، با معرفی دو نماینده سازوکار اجرایی شدن این توافق که دستاوردی جز تقویت و گسترش توان صادراتی کشور بهمراه نخواهد داشت، به صورت جدی پیگیری شود.

شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران در قالب دو کارخانه به عنوان اولین واحد صنعتی ذوب و تولیدکننده چدن در ایران در سال ۱۳۳۸ شمسی(۱۹۵۹میلادی) با هدف تولید لوله و اتصالات چدنی برای مصارف آبرسانی و دیگ‌های چدنی برای تأمین آب و هوای گرم مؤسسه‌ها و ساختمان‌ها، تأسیس گردید. هم اکنون گستره متنوعی از انواع لوله و اتصالات چدن نشکن از قطر ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر گرفته تا انواع شیر و اتصالات، دیگ‌های چدنی شوفاژ، پکیج زمینی چدنی، قطعات سنگین تا وزن ۲۵ تن از جنس چدن نشکن خاکستری و آلیاژی با استفاده از تکنولوژی فول مولد و همچنینمخازن اضطراری چدنی نشکن را در حال تولید و صادرات به بازارهای جهانی دارد.

گفتنی است در این نشست معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و مشاور مدیرعامل؛ بهمراه اعضای هیأت مدیره و معاونین لوله و ماشین سازی ایران حضور داشتند از بخش های مختلف کارخانه مزبور بازدید کرده و با توانمندی ها و ظرفیت های متنوع این مجموعه قدرتمند و کم نظیر کشورمان در سطح آسیا، آشنا شدند.

 

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gkgzz