جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/20 07:11
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:
کد خبر: 33632

تنها ۲۵ درصد از ظرفیت‌های واقعی حوزه ارتباطات در کشور فعال است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تنها ۲۵ درصد از ظرفیت‌های واقعی حوزه ارتباطات در کشور فعال است گفت: سهم مخابرات در حوزه ارتباطات کشور ودر توسعه اقتصادی رو به افزایش است و اگر بتوانیم در این صنعت سرمایه گذاری کنیم اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

مهندس سلطانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در استان گلستان اظهار کرد: مخابرات و صنایع وابسته یکی از صنایع مهم در حوزه توسعه اقتصاد به شمار می رود و این مسئله در دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس سلطانی بیان کرد: در دهه گذشته ایران شاهد رشد معمول در اقتصاد دیجیتال بوده و سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران ۳.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۶.۹ درصد رسیده است.

وی افزود: غیر از فیبر نوری هیچ سیستم انتقالی این قدرت ها را پاسخ نمی دهد و لذا وزیر ارتباطات در این مسیر برای توسعه فیبر نوری تاکید دارند.

مهندس سلطانی به تاثیر سرمایه گذاری توسعه شبکه باند پهن بر ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: شد در حال حاضر ۲۵ درصد سرمایه ارتباطات در کشور فعال است و امسال نیز افزایش چشمگیری پیدا نکردیم و باید بپرسیم چرا این صنعت به این روز افتاده و نمی تواند اشتغالزایی در استان ها ایجاد کند.

وی افزود: در روستاها میزان درآمد به هزینه های ما یک به چهل است ولی با این وجود از این سیستم هم کاملا به نفع هموطنان مان در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری و نگهداری می کنیم.

وی افزود: انگیزه سرمایه گذاری در صنعت مخابرات کم شده و کمتر سرمایه گذار داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در این صنعت است و باید این مسئله حل شود.

مهندس سلطانی افزود: باید چرخه اقتصاد و صنعت با هم متصل شود و درآمد به صنعت برگردد و نباید اجازه دهیم که این چرخه متوقف شود.

وی گفت: ۸۶ درصد هزینه های مخابرات برای نیروی انسانی با توجه به شرایط بوجود آمده است ولی درآمدهاشرکت متناسب با آن نیست .

مهندس سلطانی افزود: هزینه تجهیزات ارزی و ریالی به صورت میانگین در ۱۰ سال گذشته ۲۲ برابر شده است و با این درآمدها نمی توان به توسعه دست یافت، با اجرای طرح جهادی در توسعه فیبر نوری یا نجما می توانیم رسالت شرکت مخابرات ایران را در ارتباط رسانی بهینه به هموطنان انجام دهیم.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egdxp