جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/19 10:11
با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران:
کد خبر: 33565

فاز2 پروژه پتروشیمی بوشهر در پاییز1402به بهره برداری می رسد

فاز 2 پروژه پتروشیمی بوشهر، از پروژه های بزرگ تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران در تابستان 1402 وارد مرحله بهره برداری خواهدشد.

این بانک به عنوان بانک عامل به همراه بانک صنعت و معدن با سهم مساوی، بصورت سندیکایی با تامین مالی دو میلیارد و دویست میلیون یورویی در اجرای پروژه پتروشیمی بوشهر مشارکت کرده است.

به منظور اجرای بهتر پروژه، طرح در بررسی های کارشناسی به 3 فاز اصلی شامل شیرین سازی و استحصال اتان و تولید متانول در قالب فاز یک، واحد های تولید الفین، مونواتیلن گلایکول (MEG)، پلی اتیلن سنگین (HDPE)، در قالب فاز 2 و واحدهای تولید اسید استیک و وینیل استات در قالب فاز 3 تفکیک شد.

بر اساس آخرین گزارش ها از روند اجرایی پروژه پتروشیمی بوشهر، فاز یک این طرح در دی ماه سال 1398 تکمیل و وارد فاز بهره برداری شده و فاز 2 پروژه با 85% پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و بنا به اظهار مدیران شرکت در پاییز سال 1402 وارد فاز بهره برداری می شود و بررسی های فنی برای اجرای فاز 3 طرح نیز در دست انجام است.

مجتمع پتروشیمی بوشهر بزرگترین واحد تولیدی منطقه برای تولید انواع مختلف محصولات پتروشیمی است که هدف از اجرای آن، تولید سالیانه بیش از سه میلیون تن محصولات پتروشیمی و ایجاد یک زنجیره کامل از خطوط تولیدی فرآورده های پتروشیمی بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، دکتر سیدعلی حسینی و هیات همراه نیمه اول آذرماه از پتروشیمی بوشهر بازدید و با مدیران ارشد این مجموعه در خصوص فرایندهای اجرایی و همکاری های آتی گفتگو کردند.

 

روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdoxn