جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/19 06:33
بیمه تعاون/
کد خبر: 33526

نمودار درآمد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه از محل منابع بیمه‌ای بررسی شد

سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای شرکت های بیمه ای از سوی یک رسانه مورد بررسی قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای از جمله ابزارهای اصلی شرکت‌های بیمه‌ برای فعال‌سازی‌ حق بیمه‌های دریافتی از بیمه‌گزاران و ایفای تعهدات خود در قبال آنها است.

در این میان اهمیت این شاخص برای شرکت‌های بیمه‌ای که به صورت تخصصی در حوزه‌هایی مانند عمر و زندگی فعالیت می‌کنند بیشتر است، چرا که علاوه بر تعهدات جاری آنها باید تعهدات آتی و بلندمدت خود را هم ایفا کنند.

شورای عالی بیمه نیز در این رابطه با حساسیت عمل کرده و ۱۷ ماده و ۱۲ تبصره را برای سرمایه‌گذاری موسسات بیمه با توجه به اصول زیر تصویب کرده است:

1. حفظ سلامت مالی مؤسسات بیمه و حمایت از حقوق بیمه‌گذاران

2. شفاف سازی و تسهیل مقررات متناسب با رویکرد آزادسازی و همسو با سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی

3. تقویت مدیریت منابع مالی مؤسسات بیمه به منظور افزایش بازده اقتصادی سرمایه گذاری‌ها

4. تبیین جامع و پویای منابع قابل سرمایه‌گذاری مؤسسات بیمه و به روزرسانی انواع سرمایه‌گذاری‌های مجاز متناسب با تحولات بازار سرمایه

بر این اساس، گزارش فرکانس بیمه تأکید می کند که در نیمه اول سال 1401، شرکت بیمه تعاون سرمایه گذاری 202 درصدی از محل این منابع را تجربه کرده و پس از بیمه پارسیان در سکوی دوم این شاخص در بین شرکت های بیمه ای قرار دارد.

بیمه تعاون

گفتنی است پیش از این نیز در اخبار بیمه تعاون به رشد 202 درصدی از محل منابع بیمه ای اشاره شده بود و آورده شد: «مطابق صورت‌های مالی منتشر شده از عملکرد شش ماهه شرکت بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه‌بلد این شرکت با رشد 202 درصدی درآمد‌های حاصل از سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای توانسته حدود 10 میلیارد تومان از این محل کسب درآمد کند.

مجموع حق بیمه خالص این شرکت نیز با رشدی 50 درصدی به حدود 307 میلیارد تومان رسیده است. درآمدهای بیمه‌ای این شرکت نیز با رشدی 54 درصدی به 330 میلیارد تومان رسیده است.

مظلومی در طول یک دوره شش ماه همچنین توانسته تا هزینه‌های اداری و عمومی این شرکت را نزدیک به 47 درصد کاهش دهد.

با این ملاحظات در مجموع سود خالص 6 ماهه ابتدایی شرکت بیمه تعاون برای امسال(1401) بیش از 12 میلیارد و 700میلیون تومان بوده است.»

بیمه تعاون

فرکانس بیمه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27d65e