جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/16 08:44
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خبر داد:
کد خبر: 33371

معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از معرفی برگزیدگان نهایی نهمین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد قشم با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد.

مهدی سلامتی هرمزی با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره سه‌روزه پنج نمایش از آثار هنرمندان قشمی به اجرا درآمد و درنهایت عصر دوشنبه ۱۴ آذرماه برگزیدگان نهایی از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

سلامتی بیان کرد: نمایش «سوگ جامه» به کارگردانی غلام رنجبر، «چراغ» به کارگردانی حسین مسکینی، «خلیج خونین» به کارگردانی نرگس پورگیوی، «باتلاق» به کارگردانی ابوطالب احدی  و نمایش «شبیه عباس» به کارگردانی ابوذر رحیمی آثاری بودند که در جشنواره به رقابت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: نمایش خلیج خونین به کارگردانی نرگس پورگیوی توسط هیات داوران متشکل از ندا ثابتی، حسن ذاکری و علیرضا زارعی به‌عنوان اثر برگزیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

به گفته وی، اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره ازجمله گریم، پوستر، نور، کودک، طراحی لباس، طراحی صحنه، موسیقی، بازیگری زن، بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و نمایش برتر و همچنین اجرای گروه موسیقی جزیره هرمز، برنامه طنز نمایشی، گزارش تصویری جشنواره تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد قشم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: انتظار می‌رود  بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در نقاط مختلف شهرستان، در سال آینده شاهد حضور افزون بر ۱۰ اثر نمایشی در این جشنواره باشیم.

وی برگزاری کلاس آموزشی نمایشنامه‌نویسی را در حاشیه این جشنواره یکی از نقاط قوت رویدادهای فرهنگی در جزیره قشم دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با تأکید بر ضرورت توسعه آموزش هنر در جزیره  در چارچوب برنامه سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان « آموزش رایگان هنر برای همه » برگزاری کلاس‌های آموزشی بسیاری از رشته‌های هنری را در جزیره در دست اجرا دارد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zk5gz