پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/15 05:10
در همایش بصیرتی عنوان شد:
کد خبر: 33231

ایجاد شبهه، یکی از اهداف دشمن در جنگ فرهنگی، ادراکی است + فیلم

به منظور تبیین اهداف و برنامه های دشمن در جنگ فرهنگی(ادراکی و شناختی)، همایش بصیرتی با حضور هنرمند انقلابی و سینمای کشورمان مهران رجبی، در تالار تشریفات روابط عمومی ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

در این همایش که تعدادی از کارکنان و بسیجیان شرکت حضور داشتند،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم پور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لنجان،  گفت: این انقلاب حاصل ایثار و جانبازی انسان های آزاده بوده تا ارزشهای الهی حاکم شود و هم اکنون وظیفه ماست که با  پایداری دنباله رو این ارزش ها باشیم .

وی با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمودند دشمن همیشه دنبال بهانه است و از هر فرصتی که به وجود می آید می خواهند جو جامعه را ملتهب و مردم را نگران نمایند، افزود: به اعتراض مردم در مسئله اقتصادی باید مسئولین رسیدگی کنند، در مسئله فرهنگی ایشان می فرمایند بنده در عرصه فرهنگی جامعه نگرانم و به تعبیر ایشان جا دارد انسان نصف شب به درگاه خدا تضرع و زاری کند و از خدا کمک بخواهد که در عرصه فرهنگی پیروز و سربلند شود.

وی با بیان موفقیت های بزرگ نطام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه های نظامی و اقتصادی و شکست های دشمن در این عرصه، تصریح نمود: دشمن به دنبال این بود که گام به گام قدم بردارد و یکی از گام‌ها، بحث فرهنگی بود که ذهن و فکر مخاطب و جامعه را تسخیر و تصرف نماید که برنامه عملیاتی خود را با کشف حجاب آغاز کرد، امروز دشمن دارد از یک جنگ ترکیبی که یکی از مصادیق آن مسأله زن است، اقدام می‌کند، تا فضای کشور را در افکار داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی یک فضای آشفته معرفی نماید و در عین حال مردم را نسبت به آینده و کشور ناامید کند.

وی یاد آور شد: جنگ فرهنگی، جنگ شناخت ها و ادراک هاست و دشمن به دنبال آن است که با کار کردن روی ذهن و فکر مخاطب در فضای مجازی مردم را نسبت به جامعه و کشور بدبین و فضا را ملتهب کند دشمن الان دنبال این است که تقابل جامعه هدف که جوانان این سرزمین هست را به تصرف خود درآورد و اذهان عمومی را پر از شبهات نمایند. بنابراین ایجاد شبهه در جامعه، یکی از اهداف دشمن در جنگ فرهنگی ادراکی  و شناختی است که  در این فضای غبار آلود مخاطب نمی تواند حق و باطل را بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم پور گفت: در کشور عده ای اندک که بیشتر آن ها را جوانان فریب خورده تشکیل می داد، آمدند و اغتشاش به راه انداختند هدف دشمن در این اغتشاشات بر هم زدن نظم و امنیت کشور بود و خواسته آنها این است تا نسل جوان ما با خشونت بزرگ شوند. اقدامات دشمن باعث می‌شود تا گلایه به اغتشاش تبدیل شود.

وی با بیان‌ این که هیچ وقت دشمن دلش به حال ما نسوخته است، افزود: عده‌ای در این ایام وارد فضاهای آشوب و اغتشاش شدند که فریب‌خورده بودند و یا تحت تاثیر هیجانات و احساسات بودند، دشمن همیشه دنبال بهانه است به لطف خدا و رهبری مقام معظم رهبری  همیشه مایوس و ناامید می شوند.

در ادامه این همایش مهران رجبی نیز با بیان واقعیاتی از خیانت های دشمنان و خیانت کاران به وطن در طی ادوار تاریخی مختلف، آگاهی بیشتر مردم، به ویژه جوانان به این گونه مباحث و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستار شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9v8m