دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/14 07:15
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:
کد خبر: 33138

منطقه آزاد ماکو میزبانی مطمئن و باصرفه برای سرمایه گذاری شستا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ منطقه آزاد ماکو قابلیت های لازم برای میزبانی از سرمایه گذاری شستا در حوزه های پتروشیمی،‌ زنجیره تولید محصولات لبنی و دامی و نیز کشت گیاهان دارویی و احداث گلخانه های هیدروپونیک و .. را دارد و می تواند میزبانی باصرفه و مطمئن برای سرمایه گذاران باشد.

حسین گروسی در نشست رسمی با ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و استاندار آذربایجان غربی افزود:‌ منطقه آزاد ماکو با ظرفیت توسعه دامداری‌های صنعتی و در حال حاضر با تمرکز به دام سنگین را دارد و هم اکنون سرمایه گذاری های کلانی در این حوزه توسط شستا و بخش خصوصی در منطقه انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن بخش قابل توجهی از رودخانه مرزی ارس در منطقه و وجود سد ارس و سدهای مرتبط دیگر مثل کرم آباد همچنین وجود اراضی وسیع برای فعالیتهای مختلف بخش کشاورزی ( زراعت، باغداری، دامپروری، شیلات) و از همه مهمتر برخورداری از موقعیت استثنایی در حمل و نقل و ترانزیت کالا به واسطه اتصال به بازارهای اروپا و آسیای میانه هرگونه سرمایه گذاری در این منطقه بخصوص در زمینه گیاهان دارویی، کشت گلخانه ای و زنجیره محصولات دامی را موفق کرده است.

گروسی، کشاورزی و دامپروری را یکی از مهمترین محورهای اصلی کسب و کار های این منطقه عنوان کرد و از شرکت شستا و سرمایه گذاران خواست تا با بازدید از ظرفیت های منحصر به فرد منطقه نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه ها اقدام نمایند.

شایان ذکر است: تفاهم نامه‌ای با هدف همکاری‌های مشترک در راستای سرمایه گذاری برای توسعه آذربایجان غربی به امضای محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز امضا شد.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nrw8o