چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 05:22
در حاشیه نمایشگاه ایران متافو۲۰۲۲؛
کد خبر: 32821

فولادسازان ایران و روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و انجمن متالورژی و بازیافت فلزات روسیه روز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران امضا شد.

در حاشیه نمایشگاه ایران متافو، تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و انجمن متالورژی و بازیافت فلزات روسیه به امضا رسید.

در قالب این تفاهم‌نامه، با توجه به اینکه تولید فولاد به وسیله کوره‌های قوس الکتریکی ضایعات فلزی و قابل استفاده به همراه دارد، نسبت به انتقال دانش فنی مبادرت خواهد شد.

همچنین مباحث تخصصی و عملیاتی این تفاهم‌نامه، در سفرهای جداگانه‌ای که تیم تخصصی انجمن‌های ایران و روسیه خواهند داشت، پیگیری و اجرایی خواهد شد.

علاوه براین مباحث تخصصی در ارتباط با این تفاهم‌نامه، بین انجمن بازیافت فلزات ایران و طرف روسی دنبال می‌شود.

ایران یکی از ۱۰ تولیدکننده شاخص فولاد در جهان است و ظرفیت بالغ بر ۴۵ میلیون تن دارد که میزان تولید نیز به ۳۰ میلیون تن رسیده است.

براساس سند ۱۴۰۴ قرار است ظرفیت تولید شمش فولاد ایران به ۵۵ میلیون تن برسد.

شایان ذکر است نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران (ایران متافو) با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت‌های خارجی ۹ تا ۱۲ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده و غرفه فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه آن در سالن ۳۸b این نمایشگاه پذیرای عموم مردم، علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

 

ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xogjb