جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 05:15
رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان مطرح کرد:
کد خبر: 32818

رشد و توسعه صنعت فولاد کشور با حمایت فولاد مبارکه از شرکت های دانش بنیان

رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان گفت: حمایت هایی که شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش بنیان داشتنه اند باعث شده آنها با توسعه بیشتر خود در تولید محصولات و برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دیگر در رشد و توسعه این صنعت تأثیر بسیاری داشته باشند.

محمدتقی محمدی رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان در حاشیه نمایشگاه ایران متافو، اظهار کرد: نمایشگاه ایران متافو قوی‌ترین نمایشگاه در صنعت فولادی و فلزی کشور است و نقطه عطفی برای تمام تأمین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان این صنعت است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه متافو امسال رشد کمی و کیفی خوبی داشته است، تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ و حتی شرکت‌های جدید در نمایشگاه متافو حضور دارند و آخرین محصولات و دستاوردهای خود را عرضه می کنند..

رئیس مهندسی متالورژی واحد مهندسی فولاد خوزستان درخصوص اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: فولاد خورستان توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان یک الزام قانونی در تهیه اسناد، مناقصه‌ها و قراردادها لحاظ کرده است و از این شرکت‌ها به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های تأمین‌ یا مهندسی استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: فولاد خوزستان در زمینه سیستم‌های تصفیه و فرآیندهای آب و کاتالیست‌های احیاء در سال‌های اخیر از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده‌های بسیاری کرده است و با حمایت هایی که شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان از این شرکت‌ها داشتنه اند؛ آنها توانسته‌اند با توسعه بیشتر خود در تولید محصولات و برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دیگر در رشد و توسعه این صنعت تأثیر بسیاری داشته باشند.

وی در زمینه چالش‌های پیش روی شرکت‌های فولادی، گفت: در یکسال گذشته که بازارهای ایران تحت تأثیر بازارهای جهانی فولاد بوده بزرگترین چالش صنایع فولادی، فروش و صادرات محصولات بوده است و همچنین وضعیت تحریم‌ها هم در تامین مواد اولیه و قطعات چالش‌های بزرگی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف کننده‌های نهایی در صنعت فولاد که معمولا کارخانه‌های نوردی یا شرکت‌های انتفال سیالاتی خطوط گاز و نفت هستند فولاد خورستان تلاش کرده است به سمت تولید گریدهای خاص فولادی برود تا بتواند نیاز بهره‌بردار نهایی که شرکت‌های پایپینگ نفت و گاز هستند را از طریق محصولات جدید با گریدهای باکیفیت در دستور کار خود داشته باشد که البته پروژه‌های بعدی فولاد خوزستان نیز با همین تفکر درحال راه‌اندازی و اجراست.

 

ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbgxw