پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/09 08:22
در راستای استراتژی‌های کلان دانش‌بنیان شرکت تام ایران‌خودرو/
کد خبر: 32680

آمادگی صنعت باتری برای همکاری با ایران خودرو در تولید تارا برقی

در راستای استراتژی‌های کلان دانش‌بنیان شرکت تام ایران‌خودرو در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، در نشست مشترکی با سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، ظرفیت‌های مشترک این سازمان و گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه ایجاد زیرساخت‌های تولید باتری و خودرو برقی مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست مشترک بین شرکت جتکو به عنوان یکی از بازوهای دانش‌بنیان شرکت تام ایران‌خودرو و مدیران گروه صنعتی شهید حاج امینی در خصوص ظرفیت‌های تام و سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع برای تامین باتری مورد نیاز خودروهای برقی مذاکره شد.

 در این نشست طرفین الزامات و نیازمندی های فنی و اجرایی جهت ثمردهی همکاری های صورت گرفته در پروژه تارا برقی و فراهم سازی شرایط لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های عرضه پک باتری با کاربرد خودروی برقی در کشور را بررسی کردند.

در ابتدای این جلسه، محمدقاسمی، مدیرعامل شرکت جتکو در خصوص سوابق توسعه خودروی برقی در گروه صنعتی ایران‌خودرو توضیحاتی ارایه و با توصیف عزم جدی گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید و عرضه خودروی برقی در کاربردهای مختلف در حمل و نقل عمومی، از برنامه راهبردی و درازمدت شرکت جتکو جهت تکمیل خوشه‌های فناوری و تامین  قوای محرکه برقی با مشارکت شرکت ساپکو و ایران‌خودرو خبر داد.

 آقایان، مدیر گروه صنعتی شهید حاج امینی نیز با اشاره به زیرساخت‌های فعال این گروه صنعتی سازمان توسعه منابع انرژی، از آمادگی فنی و سازمانی این صنعت در راستای همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو در تولید خودروهای برقی خبر داد.

 وی همچنین با توجه به رویکرد ویژه سازمان توسعه منابع انرژی در تکمیل زنجیره دانش سلول و پک باتری، آمادگی این سازمان را برای ایجاد زیرساخت تولید و کنترل کیفیت و همچنین بازیافت این باتری‌ها اعلام کرد.

آقایان افزود: گروه صنعتی شهید حاج امینی، به عنوان پیشتاز و محور صنعت لیتیوم کشور، ظرفیت لازم برای مدیریت و راهبری صنعت باتری خودروی برقی و جهت‌دهی به سایر صنایع فعال در این حوزه را دارد و در صورت اعلام برنامه تولید گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه ریزی اجرایی و اقتصادی لازم را برای شکل‌دهی این صنعت در سطح کشور ارایه خواهد کرد.

در این جلسه برنامه عملیاتی صنعتی‌سازی تارا برقی توسط مدیر این پروژه تشریح و مشخصات فنی پک باتری این خودرو و الزامات کلی ایران خودرو در این خصوص مطرح شد.

لازم به ذکر است، در ابتدای سال تفاهم نامه راهبردی بین سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص توسعه فناوری و زنجیره تامین باتری‌های خودروی برقی به امضا رسید و گروه صنعتی شهید حاج امینی به صورت فعال در توسعه و کنترل کیفیت پک باتری تارا برقی با شرکت جتکو مشارکت کرده است.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egpo9