پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/07 08:46
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:
کد خبر: 32460

"شهریما" مکانی برای نوآوری اجتماعی و مشارکت جامعه محلی قشم و 15 استان کشور

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از حضور فعالان فرهنگی و گردشگری جزیره جهانی قشم و 15 استان کشور در جشنواره دستاوردهای مردمی "شهریما" خبر داد.

ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی جزیره جهانی قشم با حضور فعال 42 روستای جزیره قشم و 15 استان کشور در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما در برگزاری این جشنواره گفتمان سازی و ارائه داستان‌هایی ملموس از رسوم، سنت‌ و فرهنگ غنی جزیره دیرپای قشم با مشارکت جامعه محلی است و جزیره‌نشینان هم در راه‌اندازی غرفه‌های ارائه خدمات گردشگری و فرهنگی و هم برگزاری گردهمایی و برنامه‌های نوآورانه مشارکت چشمگیر دارند.

به گفته زارعی در این جشنواره علاوه بر برپایی غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری رویدادهای فرهنگی و بومی جزیره نیز در حال اجراست.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برگزاری 20 برنامه موسیقی محلی، نمایش عروسک‌های خیابانی غول پیکر، راه اندازی پاویون رسانه، استارتاپ و کسب و کارهای نوپا، پایون رویدادهای مردمی یامال، برگزاری گردهمایی مردمی در خصوص آیین‌های بومی جزیره از جمله مهمترین رویدادهای فرهنگی نمایشگاه به شمار می روند.

زارعی حضور 6 تشکل مردمی و انجمن صنفی، 6 غرفه موسسات فرهنگی و قرآنی و 4 غرفه ستادی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم را از دیگر نقاط قوت نمایشگاه دانست.

به گفته وی برپایی نمایشگاه کتاب به وسعت 400 مترمربع و نمایشگاه عرضه گل و گیاه در کنار 15 غرفه عرضه صنایع دستی متعلق به زنان سرپرست خانوار، 20 غرفه محصولات غذایی زنان کارآفرین و 15 غرفه سوغات محلی استان های کشور موجب تنوع جشنواره و استقبال مردم شده است.

بنابراین گزارش، جشنواره دستاوردهای مردمی  "شهریما" به همراه پخش زنده مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از 29 آبان تا 8 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قشم در حال برگزاری است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lw886