پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/05 10:53
با راهبری ایمیدرو صورت گرفت؛
کد خبر: 32254

مشارکت 10 شرکت معدن و صنایع معدنی در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد

با تشکیل جلسه تعیین درصد سهم مشارکت 10 شرکت معدن و صنایع معدنی در تاسیس "صندوق پژوهش و فناوری فولاد" و با راهبری ایمیدرو، این صندوق در آستانه تاسیس قرار گرفت.

در این زمینه جلسه بررسی نحوه مشارکت شرکت ها در تاسیس این صندوق، با حضور امیر خرمی شاد عضو هیات عامل ایمیدرو، مسوولان انجمن تولیدکنندگان فولاد، یاسر طیب نیا مدیرعامل مبارکه و حسن یونسیان مشاور بومی سازی در محل ایمیدرو برگزار شد.

شرکت های فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر و فولاد خوزستان، ذوب آهن، میدکو، کاوه پارس، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران و فولاد تکنیک از سهامداران این صندوق به شمار می روند.

اهداف 3 گانه تاسیس صندوق

ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی دارای شرایط، ارایه خدمات ضمانت نامه ای برای طرح های بومی سازی و سرمایه گذاری خطرپذیر در طرح های فناورانه بومی سازی در زنجیره آهن و فولاد از اهداف تاسیس این صندوق است.

راهبری ایمیدرو

طبق هماهنگی بین ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و صندوق پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل صندوق پژوهش و فناوری زنجیره آهن و فولاد در دستورکار ایمیدرو قرار گرفت. مقرر شد این صندوق با سرمایه اولیه 100 میلیارد تومان با همکاری و مشارکت ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره فولاد، معاونت پژوهش و فناوری ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان فولاد تأسیس شود. طبق اعلام دفتر بومی سازی ایمیدرو؛ صندوق پژوهش و فناوری فولاد به زودی راه اندازی می شود.

 

روابط عمومی ایمیدرو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4benld