پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/03 22:10
پتروشیمی پارس/
کد خبر: 32104

پتروشیمی پارس، پیشگام در صیانت از محیط زیست

علاوه بر درختکاری در سطح ٣٥ هکتار، به ٩ هزار دانش‌آموز، آموزش های محیط زیستی ارائه شد.

شرکت پتروشیمی پارس با دریافت گواهینامه های متعدد جهانی و همچنین لوح‌های تقدیر و نشان‌های افتخار آفرین گوناگون زیست‌محیطی توانسته در ارتقای جایگاه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در عرصه داخلی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

*فلر پتروشیمی پارس، بدون آلودگی

فهیمی کیا‌ مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس گفت:یکی از مهمترین اقدامات این شرکت برای صیانت از محیط موضوع فلرینگ و انتقال لاین بخار به فلر خارجی سازمان بوده است اقدامی که باعث شده که هیچ آلاینده‌ای به وارد محیط زیست نشود. وی با اشاره به اینکه انجمن مدیریت سبز اروپا رویکرد انتقال بخار به فلر توسط پتروشیمی پارس را به عنوان یک طرح برتر انتخاب کرده است ، افزود: این شرکت موفق به کسب لوح تقدیر در سطح ۲ جایزه سبز مدیریت اروپا شد.

آموزش ۹ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ محیط یار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس همچنین با اشاره به فعالیت‌های پتروشیمی پارس در خصوص مسئولیت اجتماعی گفت :در این زمینه، در چهار سال اخیر، با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست به بیش از ۹ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ محیط یار آموزش های ضروری ارائه شد.فهیمی کیا افزود در سال آتی نیز همگام با مدارس ،برنامه‌های آموزشی ادامه خواهند یافت و برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای پیش بینی شده است.

*کاشت ۱۳ هزار اصله درخت در بستانو

مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس افزود: این شرکت از سال ۹۳ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و صیانت از محیط زیست اقدام به انجام پروژه درختکاری در بیرون از مجتمع در کنار سد روستای بستانو در زمینی به مساحت حدوداً ۳۵ هکتار با استفاده از درختان بومی منطقه و سازگار با اکوسیستم منطقه کرد.

وی گفت: با کارهای کارشناسی که انجام شد، تاکنون ۱۳ هزار اصله درخت بومی کاشته شده و برای امسال نیز برنامه‌ای برای گسترش فضای پارک و کاشت درختان طراحی شده است.

مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس، تصریح کرد: این دو طرح مورد اجرا در حوزه پتروشیمی پارس اقدام جدیدی است که مورد عنایت بسیاری از سازمان‌ها از جمله آموزش و پرورش هم قرار گرفته است. در این رویکرد‌ها، هدف اصلی پتروشیمی پارس توجه به مردم منطقه بوده است.

 

روابط عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kbae