پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/03 04:28
معاون وزیر نیرو در بازدید از غرفه فولاد مبارکه:
کد خبر: 32058

احداث نیروگاه توسط فولاد مبارکه، الگوی مناسبی برای شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور است

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) گفت: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خورشیدی توسط شرکت فولاد مبارکه الگوی مناسبی برای شرکت‌های صنعتی و معدنی در کشور است.

محمود کمانی، مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق( ساتبا)، امروز(۲ آذر ماه) در بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اظهار کرد: تاکنون برای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور برای ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

معاون وزیر نیرو به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط شرکت‌های بزرگ صنعتی از جمله شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این شرکت در احداث نیروگاه‌های مورد نیاز تولید برق در کشور پیشرو و الگوی سایر واحدهای صنعتی و معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه‌های تولید برق توسط شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور یکی از اولویت‌های مهم وزارت نیرو است تا در این شرایط، ضمن تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی، بخشی از برق تولیدی آن‌ها نیز در سایر مصارف مورد استفاده قرار گیرد.

کمانی با اشاره به احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی توسط شرکت فولاد مبارکه در استان اصفهان اذعان داشت: این نیروگاه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است و امیدواریم فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی، همت و تلاش مضاعف این نیروگاه را در کشور راه‌اندازی کند.

 

ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jewvk