پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/01 14:14
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خبر داد؛
کد خبر: 31922

برگزاری دوره‌های طرح آموزش رایگان هنر در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های طرح آموزش رایگان هنر در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم در جزیره قشم خبر داد.

مهدی سلامتی هرمزی بابیان این مطلب اظهار کرد: در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان مهارت‌های مختلف هنری در جزیره قشم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام دوره آموزشی رشته‌های مختلف هنری در راستای اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی در جزیره قشم از مدتی قبل آغازشده و در آینده نزدیک کلاس‌های آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: کلیه برنامه‌های مرتبط با این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان بوده و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند یکی از ۳۴ رشته مهارتی از جدول دوره‌های آموزشی موجود در سامانه را انتخاب و ثبت‌نام نمایند.

سلامتی هرمزی در پایان گفت: از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به رشته‌های فرهنگی و هنری دعوت می‌شود که از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و با مهارت‌آموزی برای ایجاد کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری نهایت تلاش خود را بکنند.

گفتنی است، تاکنون ۴۰۰ هنرجو در گروه های سنی ۱۵ تا ۵۵ سال، از نقاط مختلف جزیره در این طرح ثبت نام کرده اند.

لازم به ذکر است، به هنرجویان پس از گذراندن دوره مورد نظر، مدرک مهارتی از وزارت فرهنگ و هنر اعطا خواهد شد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjgmj