پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/01 09:54
استاندار همدان:
کد خبر: 31907

بانک‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند

«علیرضا قاسمی فرزاد» با اشاره به تفاهمنامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: بانک‌های استان به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال باید به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

«عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک در سفر به همدان با «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان دیدار کرد.

«علیرضا قاسمی فرزاد» در این نشست، با اشاره به تفاهمنامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری هستند و بر همین اساس بانک‌های استان به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال باید به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

وی افزود: سیاست دولت و مدیریت اجرایی استان به تأسی از شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» هدایت امور به سمت کارهای خلاقانه و دانش‌بنیان است.

استاندار همدان خاطرنشان ساخت: شرکت‌های سرمایه‌گذار و بانک‌ها باید بدانند مطمئن‌ترین جا برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان است و در استان همدان همه توان خود را برای حمایت از این بخش به کار گرفته‌ایم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تعامل و همکاری پارک علم و فناوری و بانک بسیار مهم است، تصریح کرد: این موضوع شرایط مناسب برای همکاری سه‌جانبه شرکت‌های دانش‌بنیان، بانک‌ها و پارک علم و فناوری را فراهم می‌کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان خروج ارز از کشور را کاهش داده‌‌اند

در ادامه این جلسه رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با اشاره به اینکه فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان خیلی سریع به بازدهی مطلوب می‌رسد، تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌های مالی می‌توانند به سرعت دانش فنی را به محصول تبدیل کنند که در نهایت نیز محصول به کالای اقتصادی و قابل رقابت با کالاهای وارداتی تبدیل شود و اشتغال مولد ایجاد کند.

امامی با اشاره به اهمیت پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان خروج ارز از کشور را تا حد زیادی کاهش داده‌ و پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشور صرفه‌جویی ارزی به ارمغان آورده است.

وی گفت: هدف این وام کمک به توسعه و تثبیت اشتغال از طریق حمایت از تکمیل و ارتقاء فنی محصولات و خدمات دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌ها به منظور ظرفیت‌سازی برای افزایش عرضه این محصولات و کمک به افزایش تولید و فروش محصولات دانش‌بنیان است.

امامی افزود: در نظر داریم کارمزد ثابت را حذف و به سمت مزد خدمت برویم و در گام‌های بعدی با گرفتن مصوبه از بانک مرکزی مبلغ وام قرض‌الحسنه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان به ۲ میلیارد تومان برسانیم.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9wvd