جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/30 04:11
بیمه ملت/
کد خبر: 31713

هت‌تریک بیمه ملت در رکوردشکنی توانگری مالی

بیمه ملت برای سه سال پیاپی، علاوه بر کسب رتبه یک توانگری مالی، عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را یدک می‌کشد.

مهم‌ترین انتظار بیمه‌گزاران و مشتریان از شرکت‌های بیمه، توانایی جبران خسارت و پرداخت به‌موقع آن است. جایی که توانایی شرکت‌های بیمه در اجرای تعهدات مالی بیمه‌نامه در زمان خسارت به چالش کشیده می‌شود.

اما برای تشخیص اینکه آیا یک شرکت بیمه، چقدر در پرداخت خسارت توانایی دارد و قدرت جبران خسارتش چقدر است، یک شاخص ویژه وجود دارد که این شاخص را بیمه مرکزی با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه اعلام و آنها را رتبه‌بندی می‌کند.

شاخص توانگری مالی، یک عدد دقیق و کاربردی برای تشخیص میزان توانایی مالی شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت مشتریان است.

بیمه ملت، یازده سال پیاپی است که طبق آمار رسمی بیمه مرکزی، در سطح یک توانگری مالی قرار دارد و به خوبی از عهده جبران خسارت مشتریانش برآمده است. اما بیمه ملت در سه سال گذشته، یک آمار بی‌نظیر را در صنعت بیمه ثبت کرده است.

بسیاری از شرکت‌های بیمه با مدیریت ریسک مناسب در سطح یک توانگری مالی قرار دارند، اما بیمه ملت به کسب رتبه یک توانگری مالی اکتفا نکرده و سه سال پیاپی، عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را به خود اختصاص داده و در کسب این رتبه هت‌تریک کرده و بالاتر از همه شرکت‌ها قرار گرفته است.

بر اساس اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت توانگری مالی بیمه ملت در سال 1401، عدد بی‌نظیر 409 است و این شرکت، در سال 1401 رکورد دو سال گذشته خود را ارتقا هم داده است.

رتبه توانگری مالی بیمه ملت، در سال 1400، 386 درصد و در سال 1399، معادل 279 درصد بوده که علاوه بر کسب رتبه یک، در بالاترین حد توانگری مالی صنعت بیمه قرار داشته است.

بررسی رتبه و ضریب توانگری مالی می‌تواند در انتخاب شرکت بیمه به مشتریان کمک کند تا بهترین شرکت را از نظر پرداخت و جبران خسارت انتخاب کنند که آرامش خاطر را به آنان هدیه دهد.

 

روابط عمومی بیمه ملت


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqp8j