پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/29 06:10
کیش/
کد خبر: 31620

نخستین یادواره 2 هزار شهید فوتبالیست در جزیره کیش برگزار شد

مراسم گرامیداشت 2 هزار شهید فوتبالیست و 135 شهید ورزشکار مدافع حرم با حضور عموم مردم، مسوولان محلی، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در جزیره کیش برگزار شد.

با نزدیک شدن به رویداد جام جهانی قطر و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید فوتبالیست و ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم؛ مراسم نخستین یادواره 2 هزار شهید فوتبالیست شامگاه شنبه 28 آبان در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

 مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم ایجاد نشاط و سرگرمی، کنترل هیجانات، تقویت روحیه کارهای تیمی، ایجاد رفاقت، رقابت های سالم، وفاق و موضوعات اقتصادی و ملی را از ویژگی های مهم ورزش فوتبال برشمرد.

کشاورز در ادامه، اظهار داشت: ورزش فوتبال نقش بسزایی در حوزه های تفریحی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست دارد.

وی خاطر نشان کرد: مسوولان به عنوان خدمتگزاران جامعه در کنار مردم هستند و یکی از وظایف مهم و ارزشمند ما اتحاد و همدلی در راستای حل مشکلات پیش رو جامعه است.

مهدی کشاورز با بیان این که اتفاقات اخیر توسط کشورهای غرب جهت سلب آرامش و تزریق نا امیدی به کشور برنامه ریزی شده بود، گفت: باید با انسجام همگانی آرامش را با آگاهی سازی به کشور بازگردانیم چرا که درس وحدت و وفاق ملی، داشتن بصیرت، بینش و در میدان بودن مهمترین درس شهدا به همه ما است.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: با توجه به این که شهدا در راستای حمایت از آرمان های نظام از خانواده های خود گذشتند ما نیز وظیفه داریم از نام و خون شهدا صیانت کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: به برکت خون پاک شهدا از شرایط نا به هنجاری که دشمنان در سطح کشور ایجاد کردند با اتحاد مثال زدنی امت اسلامی از شرایط کنونی با موفقیت عبور خواهیم کرد.

رضا شجیع دبیر برگزاری یادواره ۲ هزار شهید فوتبالیست و ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم نیز در این مراسم گفت: این نخستین گام برای معرفی شهدای جامعه ورزش کشور است و از طریق برگزاری جشنواره‌ها و تولید آثار فرهنگی و هنری در این راه فعالیت بیشتری خواهیم داشت.

بیانیه این یادواره به یاد شهدای مظلومی که میادین ورزشی را برای حضور در میدان جنگ ترک کردند و به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از کشور پرداختند قرائت شد.

در این بیانیه بر ادامه راه شهیدان که همان حفظ وحدت و اقتدار و عزت ملی در شرایط حساس کنونی و نیز مسابقات جام جهانی است، تاکید شد.

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور نیز در نخستین یادواره شهدای فوتبالیست، ورزش را یکی از عرصه های انتقال پیام شهدا و حفظ آن در مسیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

وی افزود: ورزشکاران شهید با بصیرت و تشخیص به موقع سکوی قهرمانی و میادین رقابت را کنار گذاشته و به پیام امام راحل در مسیر حق لبیک گفتند و جان خود را فدای آسایش و آرامش جامعه اسلامی کردند.

در مراسم یادواره دو هزار شهید فوتبالیست و ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم از تعدادی از خانواده‌های شهدا و ورزشکاران تجلیل شدند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wz8g5