پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 08:52
مدیرعامل این شرکت در حاشیه آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به وزارت کشور مطرح کرد
کد خبر: 31305

ظرفیت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تجاری کشور

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به داخلی سازی ۷۰ درصدی اتوبوس شهری، از آمادگی این گروه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خبر داد.

مهدی خطیبی در حاشیه آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به وزارت کشور، گفت: تولید کشنده اتوماتیک H۵، اتوبوس برقی، اتوبوس آمبولانس، تولید و تحویل به موقع تعهدات و دستیابی به رشد و سوددهی، از دستاوردهای کم نظیر ایران خودرو دیزل است که نشان دهنده گذار این خودروساز از روزهای دشوار و پشت سر گذاشتن کاستی‌هاست.

مهدی خطیبی با اشاره به این‌که ایران خودرو دیزل در مسیر توسعه قرار داشته و می تواند در حوزه صادرات نیز نقش محوری ایفا کند، اظهار کرد: تولید محصولات به روز و جدید نظیر اتوبوس آمبولانس، اتوبوس برقی و انواع کشنده و کامیون، نشانگر دست یابی این خودروساز به خودباوری و حرکت در مسیر تحقق شعار تولید داخل و دانش بنیان است.

وی با اشاره به استقبال مشتریان خارجی از جمله روسیه به منظور صادرات محصولات شرکت ایران خودرو دیزل به این کشور، افزود: در حال حاضر کشنده آتامان در کانون توجه مشتریان خارجی قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به زودی صادرات این محصول به روسیه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با تدوین طرح تحول کیفیت و تعریف ۲۷۹ پروژه کیفی، توانستیم به آمارهای خوبی در ارتقای رضایت مشتریان از محصولات تولیدی دست یافته و نیز به یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای صنعتی کشور در شرایط تحریم یعنی تولید عبور مستقیم و کامل دست یابیم.

خطیبی با بیان این که در کنار افزایش کیفیت، توسعه محصولات را نیز در دستور کار داریم، گفت: به ثمر نشستن محصول ری‌را و محصول پروژه TF۲۱ از جمله دستاوردهای ایران خودرو در شرایط سخت تحریم بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های جهش کیفی محصولات این شرکت هم‌زمان با افزایش تولید، تصریح کرد: تمام محصولات جدید ایران خودرو دارای استانداردهای ۸۵ گانه و کیفیت مطلوب برای مشتریان خواهند بود.

وی با اشاره به تولید نمونه صنعتی سازی شده تارای برقی در سال جاری، تصریح کرد: شرکت دانش بنیان جتکو توان تولید انبوه این محصول را داشته و با حمایت شهرداری ها در راستای ایجاد ایستگاه های شارژ برق، امکان ورود این محصول به بازار وجود دارد.

به گفته خطیبی، ورود محصولاتی نظیر تارای برقی و اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل کشور، می تواند کمک شایانی در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی و نیز حرکت به سمت تولید هرچه بیش‌تر محصولاتی باشد که آینده صنعت خودرو را در دست دارند.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axapl