سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 05:17
در نشست مدیرعامل منطقه آزاد قشم و معاون وزیر علوم مطرح شد؛
کد خبر: 31255

برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نخبه محور در قشم

در نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نخبه محور در جزیره قشم با محوریت پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس (قشم) تأکید شد.

افشار فتح الهی در این جلسه اظهار داشت: تقویت و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد حمایت از نخبگان کشوری و دانشگاهی با اولویت رفع نیازها و توسعه منطقه یکی از برنامه‌های دارای اولویت منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: در جزیره قشم به‌شدت نیازمند تولید علم و دانشی هستیم که بتواند در چرخه اجرای طرح‌ها مورداستفاده قرار گرفته و عملیاتی شود و برای این منظور مجموعه پارک زیست‌فناوری می‌تواند به‌عنوان حلقه اتصال دانش و حوزه اجرا ایفای نقش کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با استقبال از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی جزیره، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری تمام بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی بتوانیم اعتبار خوبی برای سرعت بخشیدن به رشد علمی منطقه جذب کنیم.

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های سنتی و منسوخ‌شده در حوزه‌های مختلف به بهانه تولید اشتغال قابل‌قبول نیست و برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه فعالیت شرکت و مجموعه‌های دانش‌بنیان جهت استفاده از دانش روز و کمک به توسعه متوازن، پایدار و سریع منطقه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه گفت: دانش‌بنیان‌ها می‌توانند حلقه ارتباطی میان عرصه‌های علم و صنعت باشند و با ایجاد ارتباط بین اقتصاد، صنعت، دانشگاه و مراکز علمی-تحقیقاتی را ایجاد کنند.

وی مجموعه پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس (قشم) را دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی دانست و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوان زمینه حضور نخبگان علمی، دانشگاهی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه فراهم کرد.

معاون وزیر علوم در پایان تأکید کرد: جزیره قشم به‌واسطه موقعیت استراتژیک دارای ظرفیت‌های بسیاری است که با حضور نخبگان دانشگاهی علاوه بر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در منطقه می‌توان برای پیشرفت حوزه‌های مختلف علمی و اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره تلاش نمود.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d977w