پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 08:25
یک نماینده مجلس مطرح کرد؛
کد خبر: 31197

تقویت وضعیت امیدبخش فعلی بورس با ثبات در تصمیمات اقتصادی

غلامرضا منتظری گفت: بازار سرمایه نیاز به ثبات دارد و مهم‌تر از برجام، ثبات در تصمیمات سیاستگذار، دولت و ناظر بر بازارهاست. رونق بورس می‌تواند آرامش قابل توجهی در اقتصاد و حوزه‌هایی دیگر ایجاد کند و اگر مورد حمایت سیاستمداران و مسئولانی که دغدغه معیشت مردم را دارند قرار گیرد، وضعیت امیدبخش موجود، حفظ و تقویت خواهد شد.

غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید به اینکه مشکلات و موانع پیش روی بازار سرمایه باید شفاف‌سازی شده و متناسب با جنس و نوع آن مشکل، مدیران طی نشست‌هایی با فعالان اقتصادی و مدیران عالی رتبه درصدد رفع موانع بوده و پاسخگو باشند گفت: اقدامات اساسی مسئولان برای بازار سرمایه باید ضمن کاربردی‌ بودن به رشد و رونق بازار کمک کند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های فعالان بازار، تصمیمات خلق‌الساعه مدیران در دستگاه‌های دولتی و نظارتی چون وزارت صمت و بانک مرکزی است. بازار سرمایه نیاز به ثبات دارد و مهم‌تر از برجام، ثبات در تصمیمات سیاستگذار، دولت و ناظر بر بازارهاست.

این نماینده مجلس درباره حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیاستمداران و مسئولان از بازار سرمایه اظهار کرد: رونق بورس می‌تواند آرامش قابل توجهی در اقتصاد و حوزه‌هایی دیگر ایجاد کند و اگر مورد حمایت سیاستمداران و مسئولانی که دغدغه معیشت مردم را دارند قرار گیرد، وضعیت امیدبخش موجود، حفظ و تقویت خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه بازار سرمایه می‌تواند گزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت باشد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت سرمایه کافی برای راه‌اندازی و تقویت واحدهای تولیدی ندارد تقویت بازار سرمایه فرصت ارزشمندی به شمار می‌رود که باید از فرصت‌های پیش امده در جهت رونق بخشی به آن استفاده کرد.

 

سنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bw6y