پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 06:52
سازمان منطقه آزاد قشم/
کد خبر: 31182

طرح تفصیلی شهر سوزا به تصویب رسید

در جلسه کارگروه طرح تفصیلی ماده ۸ به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست طرح تفصیلی شهر سوزا به تصویب رسید.

افشار فتح الهی در این جلسه اظهار کرد: تدوین و تصویب طرح های جامع و تفصیلی برای شهرهای جزیره یک ضرورت است که علاوه بر اجرای قانون به شرایط را خدمات رسانی بهتر به شهروندان فراهم می کند.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم، طرح جامع جزیره قشم طی ماه های گذشته تهیه شده و برای تصویب به شورای عالی مناطق آزاد کشور ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تصویب طرح های جامع و تفصیلی برای تمام شهرهای قشم، افزود: با اجرای طرح تفصیلی و جامع شرایط برای برقراری عدالت شهری میان شهروندان فراهم شده و امکان تخلف و اعمال سلیقه شخصی توسط مدیران شهری از بین می رود.

به گفته فتح الهی؛ تهیه، بازبینی و تصویب طرح جامع و تفصیلی برای تمامی شهرهای جزیره قشم با هدف خدمات رسانی بهتر به ساکنان جزیره قشم یکی ضروراست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر سوزا فرصت خوبی برای مجموعه های شهرداری و شورای اسلامی شهر سوزاست تا بتوانند خدمات رسانی شایسته ای به ساکنان این شهر داشته باشند.

براساس این گزارش علاوه بر ارائه طرح تفصیلی تهیه شده توسط شرکت مشاور در جلسه کارگروه طرح تفصیلی ماده ۸، نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان طرح تفصیلی شهر سوزا به تصویب رسید.

گفتنی است، طرح تفصیلی طرحی است که بر پایه ضوابط و معیارهای طرح جامع شهری، تهیه و تنظیم می شود که در آن به نحوه استفاده از اراضی شهری برای مناطق شهر، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری، وضعیت تفصیلی شبکه حمل و نقل، توسعه، نوسازی، بهسازی و حل موانع شهری با تعیین دقیق مساحت زمین همراه با جزئیات پرداخته می شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jepmp