پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/23 07:27
بیمه تعاون/
کد خبر: 31084

رشد ۲۰۲ درصدی درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای در بیمه تعاون

در شش ماه ابتدایی امسال(1401) درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای در شرکت بیمه تعاون رشدی 202 درصدی را تجربه کرده است.

سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای یکی از شاخص‌ترین شیوه‌های درآمدزادیی شرکت‌های بیمه در کشورهای توسعه یافته است، به عبارتی در یک اقتصاد سالم شرکت‌های بیمه‌ با فعال کردن منابع بیمه‌ای که در اختیار دارند به کسب سود و ایفای تعهدات خود می‌پردازند.

در اقتصاد پر نوسان ایران متاسفانه این سازوکار جای خود را به انواع سفته‌بازی‌ها و بورس‌بازی‌ها داده که موفق بودن یا نبودن در آنها کمترین نسبت را با مساله بیمه‌داری دارد.

با این حال و به رغم فضای عمومی صنعت بیمه، شرکت بیمه تعاون یکی از معدود شرکت‌‌هایی است که درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای در آن رشد خارق‌العاده‌ای را تجربه کرده است.

مطابق صورت‌های مالی منتشر شده از عملکرد شش ماهه شرکت بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه‌بلد این شرکت با رشد ۲۰۲ درصدی درآمد‌های حاصل از سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای توانسته حدود ۱۰ میلیارد تومان از این محل کسب درآمد کند.

مجموع حق بیمه خالص این شرکت نیز با رشدی ۵۰ درصدی به حدود ۳۰۷ میلیارد تومان رسیده است. درآمدهای بیمه‌ای این شرکت نیز با رشدی ۵۴ درصدی به ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

مظلومی در طول یک دوره شش ماه همچنین توانسته تا هزینه‌های اداری و عمومی این شرکت را نزدیک به ۴۷ درصد کاهش دهد.

با این ملاحظات در مجموع سود خالص ۶ ماهه ابتدایی شرکت بیمه تعاون برای امسال(۱۴۰۱) بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بوده است.

 

فرکانس بیمه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwogr