پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/23 06:37
باهدف مدیریت بحران سامانه‌های بارشی صورت گرفت؛
کد خبر: 31073

لایروبی کانال‌های سطح شهر قشم با ۱ میلیارد ریال اعتبار

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از اقدام برای لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و پل‌های سطح شهر قشم بااعتباری بالغ‌بر ۱ میلیارد ریال به‌منظور مدیریت بحران سامانه‌های بارشی تا پایان سال خبر داد.

شریف شریفی نژاد با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در صورت وقوع بارندگی در نیمه دوم سال گفت: با شروع روزهای پاییزی، ۱۵ کانال آب در سطح شهر که وظیفه انتقال آب‌های سطحی به دریا را دارند، با تلاش نیروهای این مدیریت لایروبی شده و تا پایان آبان ماه ۳ کانال باقی‌مانده نیز لایروبی می‌شوند.

وی افزود: در این پروژه که بااعتبار یک میلیارد ریالی در حال انجام است، لایروبی دو مسیل جریان آب و تمامی پل‌های سطح شهر قشم نیز به اتمام رسیده است.

به گفته شریفی نژاد، روزانه ۵ نیروی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به مدت دو ماه در عملیات لایروبی مسیل‌ها و پل‌های سطح شهر قشم مشارکت دارند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن اعلام آماده‌باش نیروهای این مدیریت به دلیل اعلام هشدار سطح زرد در روزهای آتی، خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم آماده مدیریت و ارائه خدمات برای هرگونه حادثه و بحران ناشی از بارندگی و سیلاب‌های احتمالی است.

گفتنی است، در عملیات مذکور تمامی کانال‌های موجود در بافت قدیم شهر قشم، محله چابهار، بندر مسافری شهید ذاکری، سید مظفر، بلوارهای خلیج‌فارس، هنگام و جمهوری اسلامی به طول هزار متر لایروبی شده‌اند.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bjd7