پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 12:40
کیش/
کد خبر: 31004

برگزاری نشست خبری مسابقه بین المللی کارتن و کاریکاتور جام جهانی فوتبال در کیش

با هدف رونمایی از آثار ارسالی و نحوه برگزاری این رویداد، نشست خبری مسابقه بین المللی کارتن و کاریکاتور جام جهانی فوتبال عصر یکشنبه 22 آبان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش " نمایش گالری آثار منتخب در اسکله تفریحی و گالری شهری" را به عنوان دو برنامه پیش بینی شده در این مسابقه معرفی کرد.

شجیع در ادامه سخنان خود، گفت: گالری آثار منتخب جذاب و زیبا در اسکله تفریحی همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی به نمایش گذاشته خواهد شد و به طور حتم این رویداد جذاب توجه تمام ساکنان جزیره و گردشگران را به خود جلب خواهد کرد.

وی، اظهار داشت: نمایش گالری شهری نیز یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در این مسابقه بین المللی است که به مدت دو هفته حدود 30 تابلو و بیلبورد به آثار برتر این مسابقه منقش می شود.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: آثاری که اکران می شود از کشورهای مختلف است و به عنوان یک پیوست فرهنگی جام جهانی با مشارکت 72 کشور سهم کوچکی در اعتلای فرهنگ کشور به بهانه جام جهانی خواهد داشت.

رضا شجیع، افزود: هفته آینده با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش این رویداد در کیش برگزار خواهد شد.

شجیع با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش از دیر باز به دنبال برگزاری رویدادها و جشنواره های فاخر در سطح جزیره بود، گفت: مسابقات جام جهانی فوتبال فرصتی مغتنم برای پرداختن به مفاهیم و معناها در قالب هنر و فرهنگ است.

وی ضمن تاکید بر رویکرد این رویداد با مفهوم فوتبال و جام جهانی، تصریح کرد: هدف دیده شدن این مسابقات از زاویه نگاه هنرمندان، کاریکاتوریست ها و به دست هنرمندان است.

رضا شجیع، افزود: کاریکاتورها، کاربردهای مفهومی هستند و موضوع فوتبال را به موضوعی فراتر از سطح زمین سبز و صرفاً یک بازی ساده ارتقاء می‌دهند.

به گفته شجیع این مسابقات نخستین جام جهانی است که مورد توجه صاحبان فرهنگ و هنر قرار گرفته است و از مدت ها قبل در ارتباط با این رویداد تصمیمات لازم اندیشیده شده است.

وی، اظهار داشت: حجم آثار دریافتی و کیفیت آثار و همچنین نقش هنر به ویژه در حوزه ورزش و فوتبال قابل تقدیر است به گونه ای که تعداد 50 آثار که از کیفیت برتری برخوردار بود در این نشست رونمایی شد.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از حوزه هنری به عنوان یک نهادی که در ترویج ارزش های انقلاب و ابزار هنر و فرهنگ در این زمینه پیشرو هستند، گفت: شاهد انتشار آثاری فاخر و برگزاری رویدادهای بی نظیری هستیم که نشان از عمق نگاه دست اندرکان این رویداد دارد.

لازم به ذکر است در نشست خبری مسابقه بین المللی کارتن و کاریکاتور جام جهانی فوتبال، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این جشنواره و محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم و رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان حضور داشتند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39knlq