پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/21 09:32
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
کد خبر: 30837

از برنامه ها و پروژه های ذوب آهن اصفهان حمایت می کنیم

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پنج شنبه ۱۹ آبان ماه با حضور در دفتر دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با وی دیدار و گفتگو کرد و برنامه های تولید و روند پیشرفت پروژه های توسعه و شرایط این شرکت را تشریح نمود که با حمایت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از این برنامه ها همراه بود .

دکتر سید صولت مرتضوی ، موفقیت ذوب آهن اصفهان را در ثبت رکورد تولید در شش ماهه اول سال جاری شایسته قدردانی دانست و افزود : این دستاورد و همچنین تولید محصولات جدید و استراتژیک نشان دهنده همت والای تلاشگران و مدیریت صحیح این مجتمع عظیم صنعتی است.

وی افزود : حمایت از ذوب آهن اصفهان به عنوان یک صنعت استراتژیک که محصولات مهم و اثر گذار در توسعه زیرساخت های کشور تولید می کند و نقش بسزایی در تحقق نهضت ملی مسکن دارد ضروری است و این وزارت خانه فعالیت ها و تلاش این شرکت را همواره رصد می کند .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر حمایت قاطع از برنامه های ذوب آهن ، اظهار داشت : مدیران و تلاشگران این شرکت با وجود مشکلات و مسائل مختلف ، در امر تولید موفق بوده اند و با پشتیبانی لازم قطعاً این واحد صنعتی شکوفاتر خواهد شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این دیدار به دستاوردهای این شرکت از جمله بهترین عملکرد از ابتدای تاسیس که در شش ماهه اول سال جاری رقم خورد اشاره کرد و گفت : با وجود مشکلات در تامین مواد اولیه و محدودیت های مالی و نقدینگی که حاصل فضای بیرونی سازمان بود، این شرکت با همت تلاشگران و اتخاذ شیوه ها و رویکرد جدید موفق شد با حل مشکل تامین مواد اولیه در کوتاه مدت ، در شش ماهه اول سال جاری رکورد جدیدی در تولید این شرکت طی نیم قرن گذشته ثبت کند و ۱۲ محصول جدید نیز تولید نماید. همچنین با توجه ویژه به تولید دانش بنیان پروژه های متعدد با همکاری شرکتهای دانش بنیان تعریف و اجرا شده که از جمله آن برنامه ریزی برای تولیدسوزن ریل که یک محصول بسیار استراتژیک است می باشد. در مقوله صرفه جویی و باز چرخانی آب نیز پروژه های متعدد در حال اجراست که مهمترین آن احداث تصفیه خانه پساب شهری است نتیجه این اقدامات کاهش مصرف آب کارخانه بوده که به تایید شرکت آب منطقه ای اصفهان رسیده و ان شاالله با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا برداشت آب از رودخانه زاینده رود نزدیک به صفر خواهد شد.

مهندس رخصتی با اشاره به اینکه حفظ و ارتقاء تولید ذوب آهن اصفهان در شرایط جاری اهمیت ویژه ای دارد، افزود : این تولید در شرایط سختی صورت می گیرد و مشکلاتی که از بیرون سازمان تحمیل شده همچون افزایش حقوق گمرکی مواد اولیه و افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه گاز، در کنار کنترل دستوری قیمت محصولات در بورس کالا توسط دولت تولید اقتصادی ذوب آهن را با چالش مواجه کرده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با انتقاد از عدم تخصیص سهمیه یک میلیون و ۷۵۰ هزارتنی سنگ آهن ذوب آهن در حالیکه سایر شرکت های فولادی از سهمیه سنگ آهن معادن دولتی برخوردار هستند،  افزود  : تامین پایدار مواد اولیه در شرایط کنونی اهمیت بسیاری برای این شرکت دارد که در این راستا اقدامات مختلف از جمله درخواست برای انجام اکتشافات معدنی نیز صورت گرفته است. نتیجه بخشی این اقدامات مسلتزم مساعدت لازم از طرف وزارت صمت برای واگذاری پهنه های اکتشافی درخواست شده و همچنین تخصیص سهمیه مذکور است .

وی با اشاره به دستاورد مهم ذوب آهن در تولید ریل گفت : این شرکت با وجود مشکلات فراوان سرمایه گذاری زیادی برای تولید ریل انجام داد اما مسئله مطالبات ذوب آهن از دولت بابت فروش ریل و همچنین مطالبات از صندوق بازنشستگی و ایمیدرو و سایر سازمان ها و شرکت های دولتی هنوز حل نشده که در بهبود شرایط اقتصادی این شرکت تعیین کننده است .

مهندس رخصتی اظهار داشت : تلاشگران ذوب آهن اصفهان با آگاهی از اهمیت پیشرفت و بالندگی ذوب آهن اصفهان برای صنعت کشور و نقش این شرکت در تامین مسکن ملی برای اقشار کم برخوردار، ازهیچ کوششی برای دست یابی به اهداف تولیدی دریغ نمی ورزند و همچون گذشته در خط مقدم مقابله با تحریم ها، مجاهدت می نمایند که حاصل آن دستاوردهای مهم اخیر است.

 

روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mq57w