شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/18 14:58
بیمه دی/
کد خبر: 30630

سودآوری شرکت بیمه دی در صورت های مالی شش ماهه نخست سال جاری

بیمه دی در بین شرکت های هم گروه خود به واسطه وضعیت بنیادی خوبی که دارد مورد توجه قرار گرفته و با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه و تحقق سود قابل توجه ۵۰۳ ریالی به ازای هر سهم نشان داد رشد اخیر این سهم و بازدهی بسیار خوبی که در گروه خود داشته به دلیل دلایل بنیادی و تحولاتی است که در این شرکت بیمه ای روی داده است.

بیمه دی در عملکرد ۶ ماهه به سود ۲۹۹ میلیارد تومانی رسیده است، این شرکت بیمه ای یکی از بالاترین نرخ های سود سازی را در بین شرکت های هم گروه خود دارد.

این سود در حالی حاصل شده که عمدتا در شرکت های بیمه ای درآمد ها ناشی از سرمایه گذاری منابع می باشد و بیمه دی عمده درآمد ناشی از این بخش را در نیمه دوم سال شناسایی خواهد کرد؛ پس بدین ترتیب نیمه دوم سال نیز می تواند برای بیمه دی سود سرشار و خوبی را به همراه داشته باشد.

این شرکت بیمه ای حدود ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سپرده های بلند مدت و ۲۳۴ میلیارد تومان در صندوق های سرمایه گذاری و ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی و همین مقدار نیز سرمایه گذاری در سهام سابر شرکت ها را در اختیار دارد که این حجم سرمایه گذاری سود خوبی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

همچنین این شرکت بیمه ای تراز ارزی مثبت نیز دارد: عمده این دارایی های ارزی به صورت یورویی بوده که فرصت برای شناسایی سود تسعیر ارز را در بیمه دی به خصوص با توجه به رشد قیمت ارز طی یک ماهه اخیر را ایجاد می کند.

همانطور که مشخص می باشد طبق عملکرد ۷ ماهه بیمه دی ،۹۰ درصد از وزن سبد بیمه ای شرکت را بیمه های درمانی تشکیل داده اما بستن قرارداد با حاشیه سود مناسب سبب شده تا این بخش از خدمات بیمه ای در دی سودآور بوده و برخلاف شرکت های دیگر فعال در این حوزه که فعالیت بیمه های درمانی با زبان دارند و خسارت های پرداختی بالاتر از حق بیمه های صادره می باشد بیمه دی بتواند با مدیریت درست قرارداد ها در این بخش موفق عمل نماید.|

بدین ترتیب بیمه دی در حالی که برای سال جاری پتانسیل دست یابی به سود حداقل ۷۰ تومانی را دارد که با پی برای فوروارد بسیار پایین و جذاب ۵ معامله و جا برای افزایش ۱ الى ۲ واحد پی بر ای و رسیدن به قیمت های ۴۲۰ الی ۴۹۰ تومانی را دارد.

به خصوص این که در نیمه دوم سال سود سازی شرکت حتی می تواند با شناسایی سود سرمایه گذاری ها رشد بیشتری داشته و ارزش ذاتی سهم به سقف ۶۰۰ تومانی هم بازگردد

 

بورس ۲۴


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bemx5