پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/18 09:52
در بازدید از چندین واحد صنعتی در استان همدان مطرح شد؛
کد خبر: 30615

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: از همه ظرفیت ها برای تحقق شعار سال استفاده می کنیم

دکتر علی خورسندیان با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن به واحدهای تولیدی به خصوص شرکت های دانش بنیان در سال جاری افزایش یافته است، بیان داشت: بانک تخصصی و توسعه ای صنعت و معدن استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تحقق شعار سال را رسالت خود می داند.

دکتر خورسندیان که در راستای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و تحقق شعار سال در حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص شرکت های دانش بنیان به همراه امیرهوشنگ عصار زاده عضو هیأت مدیره، عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب و محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز سه شنبه هفدهم آبانماه به استان همدان سفر کرده بود، در بازدید از چندین طرح صنعتی تأمین مالی شده توسط این بانک اظهار داشت: حل مشکلات موجود بخش تولید، بهره مندی و استفاده از نظر کارشناسان و صاحب نظران این حوزه را می طلبد و خوشبختانه این بانک سابقه خوبی در ارائه مشاوره های تخصصی به فعالان بخش تولید دارد.

وی با اشاره به لزوم افزایش تعامل و تقویت روابط این بانک و شرکت های تولیدی تصریح کرد: این بانک آمادگی خود را برای حمایت از طرح های توسعه ای و دانش بنیان به منظور کاهش وابستگی کشور به محصولات وارداتی اعلام می دارد و به عنوان یک بانک مورد وثوق سرمایه گذاران و صنعتگران، تامین مالی اینگونه طرح ها را در اولویت خود قرار داده است.

دکتر خورسندیان خاطرنشان کرد: این بانک در سایه حمایت های دولت مردمی در شرایط دشوار اقتصادی همواره حامی صنعتگران و معدنکاران کشور بوده و همواره در تلاش است منابع محدود و ارزشمند بانکی را به درستی به طرح هایی که بیشترین منافع و بازدهی را در جهت توسعه و آبادانی کشور دارند، اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این سفر از طرح های فروسیلیس غرب، مهان کاغذ و شرکت دانش بنیان فاران شیمی بازدید کردند.

شرکت فروسیلیس غرب ، طرح تولید فروسیلیس با ظرفیت 24 هزار تن سالیانه جهت مصرف شرکتهای صنعتی و صنایع فولادی، تسهیلات ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت نموده است. میزان اشتغال این طرح 242 نفر می باشد.

شرکت مهان کاغذ، واحد تولید کننده کاغذ و مقوای تست لاینر و فلوتینگ از کاغذ باطله و بازیافت کاغذ و مواد سلولزی و مواد لینگو سلولزی، تولید ورق 3 لایه و 5 لایه و انواع جعبه مقوایی به ظرفیت 36 هزار تن در سال می باشد؛ این شرکت تسهیلات سرمایه ثابت از این بانک دریافت نموده و تسهیلات سرمایه درگردش از محل منابع سفر ریاست جمهوری برای شرکت یادشده مصوب گردیده است. این شرکت پس از بهره برداری برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

شرکت فاران شیمی نیز یک شرکت دارویی دانش بنیان است که از بانک صنعت و معدن تسهیلات سرمایه در گردش در قالب حد اعتباری دریافت نموده و برای 370 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده است.

گفتنی است، در این سفر مشکلات و مسایل مربوط به واحدهای تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفت و مدیران ارشد این بانک با صنعتگران در خصوص نحوه و میزان پرداخت تسهیلات و ارائه دیگر خدمات این بانک به بنگاه های تولیدی استان به بحث و تبادل نظر پرداخته و راهکارهای سازنده ای ارائه کردند و ابراز امیدواری نمودند با تعامل بیشتر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با این بانک، رونق تولید در استان یادشده شتاب بیشتری بگیرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oz7qv