پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/17 07:44
بازدید ۱۲ ساعته از طرح جمع آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون/
کد خبر: 30495

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب: بیدبلند خلیج فارس نمادی از عزت و افتخار در صنعت ایران است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در صدر هیأتی از مدیران و کارشناسان این شرکت به همراه مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های طرح جمع آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون قرار گرفت.

در این بازدید‌ها مدیران ارشد و کارشناسان شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در مدت زمان ۱۲ ساعت با حضور میدانی در پروژه‌های خطوط لوله طرح، سایت‌های کارگاهی منطقه آغاجاری، ان جی ال‌های ۹۰۰ و ۱۰۰۰ پیشرفت‌های اجرایی و همچنین موانع موجود در اجرای پروژه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

در نشست جمع‌بندی بازید از پروژه‌ها دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: تلاش‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در اجرای طرح عظیم جمع آوری گازهای مشعل شرق کارون ثمره تلاش و همکاری دو شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس برای تحقق یک هدف مشترک ملی که همان حفظ محیط زیست، تولید ثروت و صیانت از سرمایه‌های ملی بوده می‌باشد.

علیرضا دانشی اجرای این پروژه عظیم را گامی در جهت رونق اشتغال و توسعه منطقه عنوان و تاکید کرد ظرفیت‌های فنی و اجرایی این طرح به عنوان دستاورد بزرگ ملی می‌تواند الگوی جدیدی برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و خلق فرصت‌های جدید در کشور ارائه دهد.

او افزود: تعاملات و همکاری‌های همدلانه مجموعه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و در راس آن درایت و توانمندی مدیرعامل این مجموعه، می‌تواند فصل جدید همکاری‌ها بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و این شرکت را ایجاد نماید و در همین راستا به زودی بسته‌های جدید پیشنهادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به مجموعه هلدینگ خلیج فارس و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ارائه خواهد شد.

دانشی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ارتباط بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مجموعه هلدینگ خلیج فارس، نماد باور و تلاش به این موضوع که عرصه تولید و توسعه بستری برای اعتلا و شکوفایی ملی است و برای تحقق این مهم، عزم و اتحادی همدلانه و ارزشمند بین این دو مجموعه شکل گرفته که بی‌شک ثمرات این همکاری در آینده بیش از پیش برای ملت عزیز نمایان خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به این که در حال حاضر با تمام توان در حال پیشبرد طرح عظیم جمع آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون هستیم، اظهار داشت: تعامل همه جانبه مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و در صدر آن مدیرعامل محترم این مجموعه موجب اعتماد، تسهیل و افزایش توان در اجرای این طرح ملی بوده است.

محمود امین نژاد در ادامه گفت مجموعه ارتباطات و تعاملات بین دو شرکت بر پایه اعتمادی ارزشمند شکل گرفته و همواره مدیران و کارشناسان این دو مجموعه با تاسی از اخلاق حرفه‌ای به دنبال اجرای با کیفیت پروژه‌های این طرح ملی در بسترهای فنی و کارشناسی هستند.

مدیرعامل پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در خصوص جزئیات اجرای طرح جمع آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون گفت: تاکنون بیش از ۸۶۰ میلیون یورو از مجموع یک میلیارد یورو بودجه این طرح در قالب ۱۹ قراردادEPCC، پنج قرارداد خرید و ۱۰ قرارداد مشاوره در گستره‌های جغرافیایی طرح فعال شده است.

امین نژاد در در ادامه ضمن تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس برای استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل به کار گرفته شده، یادآور شد: ساخت تعداد ۱۲۰ عدد کمپرسور مورد نیاز اجرای این طرح عظیم از انواع سانتریفیوژ، رفت و برگشتی و چرخشی به سازندگان داخلی واگذار شده که این مهم عزم و اعتماد به توان و دانش متخصصان و سازندگان داخلی را در عمل نمایان می‌سازد.

مدیرعامل بیدبلند خلیج فارس در پایان ضمن تقدیر از روحیه جهادی و تعاملی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان راهبر اصلی این مجموعه عظیم که همواره با نگاه و دغدغه ملی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود با رویکردی تسهیل گرانه در راستای پیش برد امور طرح گام برداشته است، خاطر نشان کرد: تاکنون ارتباطات و تعاملات دو مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خیج فارس نه در ساختار قراردادی مالک و سرمایه گذار بلکه همواره نگاه به اجرای این طرح به عنوان ماموریتی فراسازمانی و ملی مدنظر قرار گرفته و قطعا دستاورد نهایی اجرای این طرح ارزشمند در سپهر صنعت و اقتصاد ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند و این افتخاری بزرگ برای سرداران و سربازان صنعت در این طرح زیست محیطی و اقتصادی ملی خواهد بود.

 

روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkoga